Статті

Версія для друку [1] Відіслати другу [2]

Як співпрацювати з представниками різних поколінь

27.10.2015 Стець Надія [3]

Для кожного періоду поколінського циклу характерні свої цінності, стратегічні питання і вибори. Сьогодні в 2003- 2023 роках, як і раніше в 1923 – 1943 роках, коли формувалося Мовчазне покоління, найбільш важливі стратегічні питання стосуються нового визначення «що таке добре і що таке погано», «добра освіта», «ликбезу по нових науках, технологиях та стилю життя», а також супровідних питань – «як взаємодіяти з різними людми», «як спілкуватися з дітьми та дорослими». Згідно них формується поведінка і мотивація представників поколінь. Враховуючи ці фактори, можна зробити процес взаємодії з співробітниками  ефективнішим та продуктивнішим.

 

Отже, що варто враховувати:

 

Мовчазне покоління (Роки народження: 1923-1943)

 

Цінності:

 

  • відданість
  • дотримання правил
  • закон і порядок
  • повага до посади і статусу
  • жертовність
  • підпорядкування
  • честь
  • терпіння
  • економність
  • релігійність або партійність

 

Як організувати роботу:

 

  • прописати чіткий механізм роботи та інформувати про нього;
  • представникам Мовчазного покоління потрібна зрозуміла система взаємовідносин, наявність офіційного керівника, письмові інструкції по виконанню роботи;
  • давати їм друкований матеріал, заготовлені роздаткові матеріали з найбільш актуальних проблем, які можна відразу видати літнім людям;
  • підкреслювати статус і посади тих, з ким люди будуть працювати або взаємодіяти;
  • періодично забезпечувати прямий контакт з представниками офіційної влади;
  • поважати традиції та цінності представників цього покоління;
  • знати потенційно конфліктні моменти при взаємодії з представниками цього покоління, особливості поведінки в таких ситуаціях;
  • залучати найбільш активних представників даної групи в якості волонтерів;
  • створювати умови для спілкування – створення клубів, місць для спілкування, причому зовсім не обов'язково спілкування тільки всередині свого покоління, а й з людьми різних вікових груп;
  • вони цінують - персональну увагу, не стільки в формі офіційних нагороджень, але у формі персональних знаків уваги - листівок, особисто сказаного «спасибі».

 

Покоління Бебі-бумерів (Роки народження: 1943-1963)

 

Цінності:

 

  • оптимізм
  • зацікавленістьв особистісному зростанні та винагород
  • колективізм
  • командний дух
  • культ молодості.

 

Як організувати роботу:

 

  • пропонувати свободу вибору діяльності, активні позиції в проектах;
  • підкреслювати їх статус, можливості творчої реалізації;
  • об'єднувати в команди;
  • пропонувати нові цікаві області діяльності;
  • забезпечити доступ до нової інформації, останніх новин і можливостей освіти;
  • мотивувати через організацію спортивних заходів, майданчиків (попрацювали - пограли в настільний теніс), вечірки в стилі 60-х і семінари - «Як залишатися молодими», конкурси та змагання – ярмарки талантів;
  • об'єднувати за професійною ознакою (пропонувати консультувати молодих фахівців – ділитися досвідом) і за інтересами – клуби з питань актуальних, глобальних проблем сучасності (ядерні відходи, глобальне потепління, космос);
  • показувати перспективи їх роботи і працевлаштування;
  • вони цінують офіційні дипломи, листи подяки.


Покоління Х  (Роки народження: 1963-1983)

 

Цінності:

 

  • зміни
  • вибір
  • глобальнаінформованість
  • технічна грамотность
  • індивідуалізм
  • виживання
  • навчання протягом усьогожиття
  • неформальність
  • пошукемоцій і страху
  • прагматизм
  • надія насебе
  • унісекс
  • рівноправність

 

Як працювати:

 

  • пропонуватипостійне навчання (майстер-класи, семінари, неформальне спілкування, літні школи, добре - якщо це будуть нові навчальні програми);
  • показувати іпідкреслювати значимість кожної людини;
  • ставитичіткі цілі та завдання в їх діяльності, показувати широкі потенційні напрямки діяльності, давати свободу вибору;
  • пояснювати, навіщо що-небудь необхідно зробити, якіочікувані результати;
  • ставити індивідуальні завдання в роботі;
  • обумовлювати заохочення і винагороди (поїздки, навчання, мобільність, саморозвиток і т.д.);
  • задіяти одночасно в декількох проектах – це забезпечить зміну діяльності і новизну;
  • забезпечувати доступ до різноманітної інформації, причому інформація повинна бути конкретного характеру;
  • пропонуватискладні завдання – ті, де є виклик і ризик;
  • забезпечуватиможливість не тільки розробляти рішення, але й реалізовувати їх на практиці;
  • пропонуватиїм поділитися досвідом і показати свою роль – наприклад, робити їх тренерами та наставниками;
  • дозволятинеформальність в спілкуванні і одязі;
  • вони готові брати відповідальність – тому їм можна і потрібно делегувати повноваження;
  • забезпечувати швидке отримання практичної вигоди;
  • показувати і забезпечувати в досить швидкі терміни перспективи участі в діяльності організації, кар'єрний ріст;
  • пропонувати вирішувати актуальні проблеми соціуму.

 

Покоління (Роки народження: 1983-2003)

 

Цінності:

 

  • зміни
  • оптимізм
  • товариськість
  • впевненість у собі
  • різноманітність
  • підпорядкованість
  • орієнтаціяна вулиці
  • негайнавинагорода
  • громадянський обов'язок
  • мораль
  • досягнення
  • наявність
  • профів техніці.

 

Як працювати:

 

  • задіювати до акцій, що впливатимуть на суспільство, на  навколишнє середовище;
  • забезпечувати можливість цікаво тусуватися, щось на зразок клубної атмосфери;
  • забезпечувати зміну діяльності;
  • показувати перспективи зростання і пропонувати реальні можливості розвитку, отримання знань і досвіду – всього, що підвищує конкурентоздатність;
  • показувати перспективи працевлаштування;
  • ставити конкретні цілі і завдання, бажано довгострокові;
  • мотивувати можливістю змінювати щось в суспільстві і тільки потім конкретною винагородою;
  • використовувати індивідуальний підхід до кожного, але задіювати для виконання завдань у групі;
  • використовувати можливості цифрових технологій, мобільних інформаційних центрів;
  • залучатикумирів  як лідерів думок;
  • відображатизначимість їх участі в діяльності з розвитку громадянського суспільства в ЗМІ, соцмережах;
  • розбудовуватиперед ними перспективу роботи та навчання;
  • забезпечувативисоку якість навчання – вони проявляють високу вимогливість до викладачів та тренерів.