Статті

Версія для друку [1] Відіслати другу [2]

Маркетинг 3.0 – в чому цінність вашого бренду?

28.10.2019 Стець Оксана [3]

 

Світ розвивається швидше, ніж за ним встигають маркетологи. Але деякі компанії застрягли в минулому.

 

  • Чи є ваш  маркетинг тим видом маркетингу, з яким люди хочуть взаємодіяти?
  • Чи є ваш маркетинг тим типом маркетингу, з яким люди захочуть поділитись з іншими?

 

Настав час переосмислення маркетингу.

На сьогодні маркетинг проходить трансформацію з початкового етапу, так званого «маркетингу 1.0» до наступних етапів його еволюції, що відображає сучасні потреби ринку.

 

Давайте пригадаємо відомий вислів Генрі Форда: Кожен клієнт може замовити машину будь-якого кольору, який йому подобається, за умови, що цей колір чорний».  По суті, епоха «маркетингу 1.0» - час недосвідченого клієнта, який купує товар, який йому пропонують.

 

Але з розвитком інформаційних технологій, «Маркетинг 1.0», в якому головне місце було відведено продукту, перейшов до версії «Маркетинг 2.0», де в центрі уваги знаходиться споживач, таким чином наступила сustomer-centric era. Конкурентна боротьба стала відбуватися в свідомості покупця, і важливу роль набуло позиціонування товару. Конкуренція такого роду вимагає великих зусиль, а споживач, за якого борються, як за заповітний приз, стає менш чутливим до сприйняття реклами і класичних методів маркетингу. Тому таргетувати та позиціонувати стало недостатньо – прийшов час достукатися до душі споживачів. Необхідно визначати і задовільняти їх емоційні та духовні потреби. Іншими словами, наступний крок еволюції маркетингу – «маркетинг 3.0», - це спосіб найтоншого, витонченого впливу на споживача, при якому враховуються півсвіомість, емоції і душа людини.

 

Характеристики

Маркетинг 1.0

Маркетинг 2.0

Маркетинг 3.0

 

Орієнтація на продукт

Орієнтація на споживача

Орієнтація на цінності

Ціль

Продавати продукти

Задовільнити потреби і утримувати споживача

Зробити світ кращим

Ключова маркетингова концепція

Розробка товарів

Диференціація

Цінності

Рушійна сила

Промислова революція

Інформаційні технології

Комунікаційні технології

Принципи маркетингу

Акцент на характеристиках продукту

Позиціонування компанії і продукту

Місія, візія і цінності компанії, що відповідають цінностям ЦА

Споживча вартість

Функціональна

Функціональна і емоційна

Функціональна, емоційна і духовна

Взаємодія зі споживачами

Один з багатьма

Один на один

Співпраця багатьох з багатьма

 

10 принципів маркетингу 3.0:

 

  • Ставтеся до своїх споживачів з любов,ю, а до своїх конкурентів – з повагою.
  • Будьте чутливими до змін і будьте готовими змінюватися: коли змінюються часи, міняйтеся разом з ними.
  • Бережіть своє їм’я і чітко показуйте свою сутність: однозначно проголосіть свої цінності і не відмовляйтеся від них
  • Споживачі різні; в першу чергу зосередьтеся на тих, кому ви здатні принести найбільшу користь
  • Завжди пропонуйте хороший продукт за справедливою ціною: встановлюйте справедливі ціни, що відображають цінність продукту.
  • Завжди будьте доступні для споживачів і поширюйте хороші новини: допоможіть своїм потенційним клієнтам знайти вас
  • Залучайте своїх споживачів, утримуйте їх, сприяйте розвитку їх бізнесу. Розглядайте своїх споживачів як довічних клієнтів.
  • Незалежно від виду вашого бізнесу вважайте, що ви працюєте в сфері послуг: будь-яку компанію можна вважати працюючою у сфері послуг, оскільки будь-який продукт супроводжується обслуговуванням споживачів
  • Постійно вдосконалюйте свій бізнес за критеріями якості, ефективності витрат і своєчасності поставок: щодня усіма способами вдосконалюйте свої бізнес-процеси.
  • Збирайте всю важливу інформацію, але остаточне рішення приймайте мудро і зважено: далекоглядні менеджери розглядають не тільки фінансові наслідки свого рішення.