Блоги

Версія для друку [3] Відіслати другу [4] 30.04.2015 19:26  Білий Юрій [5]

Дієвий фандрейзинг

Пишу цей блог, виконуючі побажання наших учасників тренінгу на тему «Формула успіху для підприємця». Але вважаю, що ця інформація буде корисною не тільки тим, хто безпосередньо займається або планує займатися розвитком власної справи, а й тим фахівцям, які планують реалізувати себе у сфері залучення ресурсів, на приклад, в рамках реалізації соціальних проектів, що є дуже актуальним на сьогоднішній день.

Так, в складних економічних обставинах, в яких опинилась Україна, залучення та використання кожної гривні стає достатньо складним та відповідальним завданням для реалізаторів проектів та програм, особливо на місцевому рівні.

Займаючись більше п’ятнадцяти років професійним вивченням механізмів фандрейзингу з метою їх практичного використання для ефективної реалізації локальних проектів, беручі участь у розробці відповідних методичних рекомендацій, хочу дати нашим читачам декілка корисних порад з цієї теми.

Спочатку давайте чітко визначимо термін фандрейзинг, який був залучений з англ. - Fundraising (fund - кошти, фінансування, raise - піднімати, добувати, збирати), що означає процес залучення грошових коштів та інших ресурсів, а саме: матеріальних, людських, інформаційних, інших, які не можливо забезпечити самостійно, але без яких неможливо реалізувати певний проект. Треба зазначити, що цей термін ще не є широко поширеним в Україні та у багатьох асоціюється з благодійними проектами, проте важливо розуміти, що крім цього він стосується залучення ресурсів й для комерційних проектів, пошуку фінансових спонсорів або на умовах бартеру та інвесторів.

Розуміючи, що ж таке фандрейзинг, можна розглянути поради для його ефективного використання на практиці.

По-перше, треба врахувати, що успішність залучення ресурсів залежить від того, хто саме займається цією діяльністю, наскільки він володіє професійними навичками або розвиває їх і може чітко визначити успішну стратегію, відповідні підходи, джерела підтримки та може привернути необхідну увагу партнерів з метою переконання підтримати реалізацію певного проекту.

По-друге, щоб бути достатньо дієвим цей процес повинен складатись з таких завдань, як пошук потенційних партнерів або ресурсних донорів; важливого обґрунтування потреб організаторів проекту; системної роботи з  формування та розвитку зв'язків. Він може проводитися як організатором проекту, так і шляхом залучення фахівців з консалтингових компаній, на приклад, нашої – Групи компаній «Територія Бізнесу».

По-третє, процес пошуку ресурсів може забрати багато часу і передбачає здійснення багатьох кроків, але пам’ятайте, що не існує ніякої «магічної формули» для їх успішного залучення, просто треба бути наполегливим у своєму бажанні діяти!  

Гарним успішним прикладом вищевикладеного у цьому блозі є  учасник – переможець практичної вправи з фандрейзингу, який зміг залучити найбільшу кількість коштів для реалізації власної бізнес-ідеї на тренінгу «Формула успіху для підприємця» у м. Вознесенськ.

Дякую за увагу та бажаю читачам сайту успіху з дієвого фандрейзингу!


08.05.2020 - Поради з дистанційного спілкування з клієнтами [6]

24.09.2018 - Залучення молоді до розвитку соціального підприємництва [7]

30.09.2015 - Вивчаємо інтереси соціальних партнерів [8]

30.06.2015 - Як долучитись до діяльності громади [9]

27.03.2015 - Центри Європейської інформації – важливий інформаційний ресурс [10]