Блоги

Черняк Тетяна [1]

Версія для друку [2] Відіслати другу [3] 13.08.2012 11:16  Черняк Тетяна [4]

Фактори психології навчання

Модель навчання, яку розробив Девід Колб (дивись блог Навчання дорослих) відповідає ключовим критеріям (факторам) психології навчання [Гуревич А.М. Ролевые игры и кейсы в бизнес-тренингах. – СПб.: Речь, 2006. – 144 с. с.10]:

1. мотивація, або відчуття цілі – люди навчаються краще, коли вони бачать корисний кінцевий продукт цього процесу;

2. доречність з точки зору особистого інтересу чи вибору – мотивація до навчання є кращою, коли той, хто навчається, вважає навчання доречним;

3. навчання шляхом практики – «Я чую і забуваю, я бачу і запам’ятовую, я роблю і розумію» – ця приказка відома багатьом. Розуміння вкрай важливе для ефективного виконання роботи, і досягнути реального розуміння можливо, лише щось роблячи.

4. можливість безкарно припускатись помилок – навчання шляхом практики означає, що люди наражаються на ризик невдачі. Тому практичні вправи та методи навчання мають гарантувати людям можливість помилятись. Вони мають знати, що це їм не зашкодить, а інструктори мають допомагати їм робити висновки зі своїх помилок. Як казав Семюел Бекет: «Спроба. Невдача. Знову спроба. Проте більш вдала невдача»;

5. зворотній зв’язок – найкращий спосіб для того, хто вчиться, дізнатись про те, що вони роблять, і побачити власний прогрес;

6. надання учасникам можливості навчатись у зручний для них час у зручному темпі – навчання є більш ефективним, коли учні стануть самі керувати процесом навчання відповідно до власних пріоритетів та уявлень про успіх.


24.07.2014 - Поповнення власної енергії [5]

19.05.2014 - Мозковий штурм та фасилітація: подібності та відмінності [6]

17.04.2014 - Вправа на подолання стереотипності мислення [7]

08.10.2013 - Тренінг для працівників Служби Зайнятості Волинської області [8]

29.09.2013 - ДЯКУЮ! [9]

27.09.2013 - Правила – «рятівне коло» на тренінгу [10]