Навчання дорослих відрізняється від навчання дітей. Фахівці рекомендують за основу брати модель циклу навчання, розроблену Девідом Колбом [Гуревич А.М. Ролевые игры и кейсы в бизнес-тренингах. – СПб.: Речь, 2006. – 144 с.].
Смисл цієї моделі полягає в наступному: для того, щоб доросла людина навчилася якихось речей, навіть найскладніших, вона має перейти крізь чотири стадії:
1. конкретний досвід – це спроба вирішення певного завдання. Досвід може бути запланованим або випадковим;
2. спостереження та роздуми – це активне осмислення досвіду та його значення: чи був досвід позитивним або негативним, і чому саме;
3. абстрактне теоретизування – узагальнення досвіду для розробка концепцій та ідей, які можна буде застосувати у схожих ситуаціях;
4. активне експериментування та планування - людина робить висновки щодо того, як вона стане діяти наступного разу, і як буде застосовувати отримані знання на практиці. Перевірка концепцій або ідей в нових ситуаціях. Така перевірка дає новий конкретний досвід, і цикл починається знову.
Ця модель підходить для навчання практично будь-якої людини. Вона дозволяє будувати процес навчання, спираючись на досвід самої людини, що робить навчання максимально наближеним до життєвих реалій людини.
24.07.2014 - Поповнення власної енергії [5]
19.05.2014 - Мозковий штурм та фасилітація: подібності та відмінності [6]
17.04.2014 - Вправа на подолання стереотипності мислення [7]
08.10.2013 - Тренінг для працівників Служби Зайнятості Волинської області [8]
29.09.2013 - ДЯКУЮ! [9]
27.09.2013 - Правила – «рятівне коло» на тренінгу [10]