Як створити корпоративну культуру, яка поліпшить внутрішній клімат в колективі і допоможе фірмі зайняти гідне становище в діловому світі?
Корпоративні заходи дозволять зробити ваш колектив однією командою. Працювати, відпочивати і разом відзначати свята так, щоб це приносило і користь, і задоволення, - бажання будь-якої людини, яка дорожить своїм робочим місцем. Мати згуртований, творчий колектив, колектив людей, які поважають один одного, які роблять одну справу, - мрія будь-якого менеджера.
Корпоративне свято - важлива частина життя кожної компанії, невід'ємний елемент корпоративної культури, «цеглинка», що закладається в фундамент позитивного іміджу роботодавця на ринку праці.
Організація корпоративних свят - це ідеальна можливість «показати» партнерам, клієнтам і колективу високу динаміку розвитку компанії, її потужний потенціал і стабільність.
Корпоративне свято - є компонентом організаційної культури, оскільки відповідає визначеним характеристикам.
Корпоративне свято - є інструментом PR, провідником базових цінностей, носієм елементів фірмового стилю, формою системи внутрішньокорпоративної комунікації та комунікації організації з зовнішнім середовищем. Виходячи з цього, можна стверджувати, що корпоративне свято є одним із складових компонентів ціннісно-нормативної підгрупи організаційної культури компанії, а точніше, входить в комплекс корпоративних традицій.
Корпоративні свята виконують значну мотивуючу функцію. Для того щоб колектив добре працював, працівників потрібно правильно мотивувати. Основним засобом мотивації були і залишаються матеріальні блага. Але цього недостатньо.
Внутрішнє корпоративне свято - спеціальний захід, ініційований і фінансований компанією, організований для персоналу (з можливим залученням членів їх сімей), присвячений події у житті компанії, який є засобом підтримки організаційної культури.
Корпоративним заходом, або корпоративом, можна назвати будь-який захід, який проводиться від імені компанії-працедавця за участі її співробітників.
Історія
Історія корпоративних свят корінням йде в далекі часи, коли селяни відзначали свята збору врожаю. Корпоративне свято в сьогоднішньому вигляді почало формуватися в Європі і США в 19 столітті, коли стабільні компанії почали розвивати власні традиції. Власники компаній усвідомили важливість не тільки матеріальних стимулів, але й ідейну підтримку працівників. Працівник, який працює за "ідею", працює набагато ефективніше і приносить великий прибуток компанії. Одним з таких інструментів є свято. Стали з'являтися нові види відносин всередині підприємств. Стало зрозуміло, що колектив ще більше об'єднує спільна радість, досягнуті успіхи і одночасно проведений час відпочинку.
На межі 19-20 століття почав формуватися інститут корпоративного свята, але в дещо іншій формі - клуби за інтересами, з політичним ухилом. У Радянському союзі також існували корпоративні свята, але вони мали сильне політичне забарвлення, яке з часом послаблювалося.
З розпадом Радянського Союзу традиція корпоративних свят пішла, і почала відроджуватися в іншій якості.
Стильні корпоративні вечірки в наш час стали засобом не тільки гарного відпочинку, а й створення дружніх і міцних відносин у колективі.
Сенс цього цілком очевидний: чим більш згуртованими компанія - тим більше її успіхи на ринку, ніж здоровіше обстановка усередині компанії - тим більше її успіхи на ринку, чим краще відношення між службовцями компанії та її начальством - тим більше її успіхи на ринку, чим краще відносини між співробітниками - тим більше успіхи на ринку.
Ніщо так не сприяє успіху і зростання прибутку компанії, як атмосфера єдності, дружби і взаєморозуміння. Саме така атмосфера і повинна формуватися корпоративними заходами, корпоративними святами.
Корпоративне свято як інструмент внутрішнього PR
PR - всередині компанії має розробляти та здійснювати програми по роботі з персоналом, які складаються під внутрішньокорпоративну політику. Можна виділити два напрямки роботи внутрішньокорпоративного PR з колективом - це форми офіційного і неофіційного корпоративного спілкування.
Різні форми неофіційного спілкування, перш за все, це корпоративні свята в різних формах.
Головне в усіх цих заходах - чітко позначена мета (стратегічна) - згуртування колективу, причому не на негативній основі, а на позитивній - всі вірять в перемогу організації над конкурентами і особисту для себе вигоду від цього.
Тактичні ж цілі і завдання, повинні відповідати на таке питання як:
- чого ми хочемо домогтися?
і для перевірки:
- чи вдалося це зробити?
Більшість досліджених компаній в якості засобів нематеріальної мотивації використовують саме корпоративні заходи для співробітників (94% опитаних організацій) і навчання персоналу (70% опитаних). При цьому якщо корпоративні заходи влаштовуються частіше, ніж навчання співробітників, то ефективність цих методів нематеріальної мотивації оцінюється приблизно однаково. Корпоративні заходи вважають ефективними 53% опитаних, навчання - 55%.
Більшість корпоративних заходів проводиться за межами офісів компаній (78,1%), з таким же проведенням часу пов'язана більшість побажань щодо майбутніх вечірок (82%). Традиційно популярністю користуються міські кафе та ресторани, заміські пансіонати, виїзди на природу.
Як правило, компанії мають корпоративні свята двічі на рік: Новий рік та день свого народження, в деяких компаніях відзначають також третє свято – професійне. При цьому, за результатами опитування, поведеного HRM компанії Begin Group, зі 100 компаній, що замовляють організацію свят спеціалізованим фірмам, 85 – не знають навіщо їм це потрібно, 86% співробітників цих компаній вважають, що краще було б готівкою віддати співробітникам кошти, витрачені на корпоративне свято. Керівники також не завжди задоволені – 85% з них вважають, що співробітники не цінують того, що компанія для них робить.Тож, чому це відбувається?
Основна проблема - у протистоянні двох класів. Змагаються керівник та його робітники. Керівник хоче донести до робітників певну точку зору (корпоративний message), мету компанії та її стратегію на найближчі роки. Робітник хоче відпочити, розвіятись, пофліртувати, ближче зійтися з важливими для подальшого просування кар’єрними сходинками людьми, розповісти про свої ідеї, продемонструвати свої здібності в ігрових формах. На цьому ґрунті й розвивається основне протиріччя, в результаті якого свято для співробітників перетворюється на «показуху», де доводиться відсиджуватися в залі, роблячи вигляд, що все чудово.
Зрештою, напрошується закономірне запитання: навіщо взагалі проводити таке свято? Чи не простіше задіяти інші засоби поширення корпоративної інформації? Приміром, Інтернет, Інтронет (внутрішні сайти), паперові (корпоративні газети, бюлетені тощо). Проте усі зазначені джерела мають істотний недолік: примусити робітникі читати і сприймати таку інформацію практично неможливо. Ще один інструмент, який на думку багатьох може успішно виконувати функцію донесення інформації до співробітників, – збори. А й справді: скликали людей, видали їм потрібну інформацію і не треба витрачатись на всілякі пригощання та розваги. Присутні не можуть уникнути тієї інформації, що намагається донести керівництво до своїх працівників. Однак, як свідчить практика, економити на людях все ж не варто: кошти, витрачені на свято, повернуться сторицею.
По-перше, безкоштовне пригощання збільшує відсоток явки. Це знали навіть у часи «розвинутого соціалізму». Вже тоді вважалось доцільним поєднувати збори з частуванням у буфеті за рахунок організації.
По-друге – доведено, яка користь може бути від позитивних асоціацій. Працівники з гарним настроєм, відчуттям ситості набагато краще сприймають інформацію. До того ж, щоденна, рутинна робота породжує емоційний голод, подолати який певною мірою допомагають корпоративні заходи: свята, пікніки тощо.
Основна мета проведення свят – створення та підтримка єдиного інформаційного простору. Для більшості співробітників компанії – це єдність часу, джерел та інтерпретації інформації про компанію, роботу, події на ринку тощо. На практиці – це взаєморозуміння співробітників, а значить, швидкість обміну інформацією, швидкість реакції загалом. Підтримка єдиного інформаційного простору допомагає уникнути організаційних конфліктів, спрощує прийняття управлінських рішень, а також є ефективним засобом боротьби з різноманітними чутками та домислами, розмовами.
Які проблеми вирішують корпоративні свята?
Вчасно вкинута бочка вина перетворює
народні хвилювання в гуляння.
Корпоративні заходи, свята - дуже важливий елемент у житті будь-якої компанії. Великі корпорації витрачають мільйони і мільйони доларів на формування корпоративного стилю, корпоративної культури й на корпоративні заходи, які підсилюють те, що прийнято називати «корпоративним духом». Сенс цього цілком очевидний: чим більш згуртована компанія - тим більше її успіхи на ринку, тим здоровіша атмосфера усередині компанії - тим більше її успіхи на ринку, чим краще відношення між службовцями компанії та її керівництвом.
Ніщо так не сприяє успіху і зростанню прибутку компанії, як атмосфера єдності, дружби і взаєморозуміння. Саме така атмосфера і повинна формуватися корпоративними заходами, корпоративними святами.
Корпоративний захід, навіть якщо його проводять, здається, без приводу, наприклад, виїзд на природу, і який має винятково розважальний характер, може допомогти керівництву компанії розв’язати кілька важливих завдань:
- діагностика психологічного клімату в колективі;
- згуртування колективу;
- згуртування команди і стимулювання співробітників;
- розвиток корпоративної культури;
- генерація позитивних емоцій;
- об’єднання колективу шляхом спільної діяльності;
- отримання нових ідей і напряму розвитку бізнесу;
- зняття нервової напруги, що виникла через кадрові перестановки, конфлікти, тимчасове ущільнення робочого графіку;
- знайомство співробітників один з одним;
- визначення творчого потенціалу співробітників;
- неформальне з’ясування причин невдач;
- підтримати статус компанії;
- комунікативні проблеми/
Особливості корпоративного заходу
Корпоративні вечірки є одним з найважливіших заходів, які допомагають підтримувати моральний клімат і дружні відносини між співробітниками колективу. Без корпоративних вечірок, на сьогоднішній день не зможе прожити жодна велика компанія. Правильно організована вечірка, вчасно видана премія, своєчасне нагородження співробітників, гарний настрій шефа, зможуть підтримати дух ваших товаришів по службі і зарядити їх прекрасним, бадьорим, бойовим настроєм на довгий час. Кращого місця, де б ваші партнери змогли поспілкуватися у неформальній обстановці обговорити всі їхні проблеми, а також просто відтягнутися по повній і бути не може. А якщо начальство розщедриться і також запросить і сім'ї своїх працівників, тоді вечірка заграє в японському дусі: "Моя сім'я - моя фірма".
До планування «сімейних» корпоративних заходів треба підходити з особливою ретельністю, адже якщо дружині/чоловіку Вашого співробітника не сподобається керівництво компанії, колеги, стиль заходу, то Ви можете втратити навіть цінного співробітника.
Організація свята Корпоратив
Корпоративні вечірки- невід'ємна частина корпоративної культури будь-якої фірми. Спілкування з колегами в неформальній обстановці поліпшує атмосферу в колективі й сприяє зміцненню відносин у команді. Таке свято щось більше, ніж просто розвагу людей, це привід згуртувати колектив, один зі способів формування команди, гарна можливість виховати патріотичне відношення співробітників до фірми.
Недарма вважається, що якщо керівництво заощаджує на святковому бюджеті й подарунках співробітникам, то цю фірму чекають невдачі в бізнесі й неминучий крах. Тому, навіть скорочуючи заробітну плату, урізуючи витрати на рекламу, відмовляючись від думки про розширення бізнесу, потрібно все-таки проводити свята й інші розважальні заходи, що підтримують командний дух співробітників і створюють потрібний мікроклімат організації.
Однак організовувати дозвілля робітників фірми необхідно з розумом. Банкет у дорогому ресторані з концертом, що зібрав разом всіх відомих поп-зірок, кращих циркових артистів і циганський табір залишить після себе надзвичайний рахунок і здивування й незадоволені думки співробітників «краще б премію дали...». Тобто в організації свят, як і в будь-якій іншій справі, важливе питання ефективності - не скільки дати грошей, а як і на що їх витратити.
Три кита корпоративної вечірки: організація процесу, розв'язання творчих питань, розв'язання фінансових питань
1. Організація процесу.
Обов'язково закріпіть відповідальних за тими чи іншими етапами заходу. Всі помічники або не задіяні учасники вечора повинні знати, що їм потрібно робити в той чи інший момент свята: коли подати папір або олівці для конкурсу, коли винести або прибрати стільці. Інакше все піде за старим сценарієм: ведучий починає кидатися у пошуках підручного матеріалу для ігор і змагань, а гості в цей час тішать себе розмовами або починають дрімати. Тому будь-яка дрібниця, аж до піднесення в перервах конкурсів ведучому води, повинна бути закріплена за одним з організаторів.
2. Розв'язання творчих питань.
Необхідно пропрацювати деталі костюмів, затвердити підсумковий варіант гриму, декорацій і музичного супроводу вечора.
3. Розв'язання фінансових питань.
В обов'язковому порядку, плануючи вечірку, прорахуйте необхідну кількість грошей, виберіть і закупіть призи, заготовте продукти харчування для гуляння. Жодна річ, яку необхідно купити для свята, не повинна залишатися на останній день, оскільки в передсвятковому сум'ятті про неї, швидше за все, забудуть.
Якщо ви постараєтеся хоч трохи дотримуватися цього плану, то захід, що готується, вами неодмінно буде схвалено на ура і не захмариться ніякими дрібними помилками і недоліками. Злагодженість і повний контроль над підготовкою, як правило, завжди дають гарні результати.
Поради щодо організації Корпоративу
Насамперед, необхідно визначити спрямованість заходу:
- зовнішня (на партнерів, клієнтів, широкі маси);
- внутрішня (на співробітників фірми).
Пам'ятаючи прислів'я «За двома зайцями поженешся...», не слід відзначати свято при одночасній участі партнерів, клієнтів і співробітників. У противному випадку обов'язково будуть незадоволені неуважністю гості, неспритні ситуації, і рішення важкого запитання, чого ж менше хочеться: втратити клієнтів, зіпсувати відносини з партнерами або втратитися довіри й поваги власних співробітників.
Якщо немає можливості влаштовувати кілька банкетів, вибір спрямованості, із причин, викладеним на початку глави, робиться на користь співробітників. Партнерів і вище керівництво можна запросити на вишукану вечерю в ресторані, а постійним клієнтам послати подарунки із символікою фірми.
Вибравши спрямованість, необхідно задуматися про цілі свята.
Якщо цього не зробити, то захід може стати простою формальністю, зміст якої не завжди зрозумілий, або невдалою спробою «Осягнути неосяжне».
Цілі корпоративного свята можуть бути наступними:
1. формування корпоративної культури організації, транслювання її цінностей;
2. підведення підсумків роботи компанії;
3. спілкування, налагодження відносин (частіше із зовнішніми організаціями, але, можливо, і між співробітниками даної фірми, особливо, якщо колектив зложився недавно);
4. прояв турботи про колектив з боку керівництва;
5. командоутворення;
6. створення іміджу (як правило, в очах зовнішніх замовників, партнерів);
7. презентація нових стратегій та рішень у розвитку компанії;
8. нагородження кращих співробітників і мотивація для інших;
9. навчання в ігровій формі, або доповнення до навчання і до командоутворюючих тренінгових програм;
відпочинок, розвага.
Визначивши цілі, потрібно спробувати сформувати завдання, наприклад такі:
1. У неформальній обстановці продуцировать нові ідеї й виробити подальшу стратегію дій.
2. Поставити колектив у популярність про прийдешні зміни й заручитися його підтримкою в нових починаннях.
3. Зняти нервова напруга після роботи над складним проектом.
4. Познайомитися (з новими співробітниками, партнерами й т.п.).
5. Підсилити лояльність стосовно компанії.
6. Спробувати зрозуміти причини деяких невдач, розрядити конфліктну обстановку.
7. Підняти творчий потенціал співробітників.
8. Спробувати прояснити правила, норми, цінності корпоративної культури.
9. Досягти кращого розуміння персоналом концепції фірми і її історій, масштабів, цілей і перспектив.
10. Підвести підсумки за певний період.
11. Виділити й нагородити кращих співробітників.
12. Підвищити згуртованість колективу і його єдність.
13. Продемонструвати турботу керівництва про співробітників фірми.
14. Зміцнити зв'язку між керівництвом і підлеглими.
15. Мотивувати співробітників до подальшої роботи.
16. Розширити дружні й ділові зв'язки між співробітниками.
17. Сформувати патріотичні почуття й позитивні емоції в персоналу фірми.
18. Зміцнити зв'язку між організацією й партнерами або клієнтами.
19. Заявити про фірму в ЗМІ.
20. Продемонструвати стійке фінансове становище фірми.
Крім спрямованості, цілей і завдань потрібно ще видумати привід свята.
У деяких випадках, коли про настання свята відомо заздалегідь (наприклад, у випадку торжества із приводу відкриття нової філії) або він прив'язаний до календарної дати (наприклад, Новий рік або ювілей фірми), із приводу все починається. Однак бувають ситуації, коли, насамперед, формуються цілі й завдання (найчастіше спрямовані на формування корпоративного духу або необхідної розрядки після важкої роботи), а після цього підбирається підходящий привід для свята.
В якому стилі буде конкретно ваш корпоратив.
Не так важливо, в якому стилі буде проходити ваш корпоратив - головне, щоб все-таки цей стиль був.
Має бути якась загальна ідея проведення свята, щоб працівники відчували себе єдиним цілим. Адже одна із цілей проведення корпоративних вечірок - це саме можливість ще більшого об'єднання колективу.
Виходимо за межі. Традиційний корпоратив у нашому уявленні виглядає приблизно наступним чином. Нічний клуб чи ресторан. Застілля. Відзначення кращих працівників чи просто новорічні подарунки усім. Шоу-програма. Конкурси. Танці.
Проте від цього стандарту можна відійти. Сучасна сфера розваг та трохи фантазії дозволяють проводити корпоративні вечірки більш нестандартно.
З кожним роком збільшується кількість колективів, які не соромляться відходити від стандартного сценарію проведення свята.
Існують формальні й неформальні корпоративні свята
Формальні - презентації тощо, на яких присутні не тільки співробітники компанії, але і "сторонні" - партнери фірми або її клієнти. Такі заходи варто проводити з певною обережністю, без зайвої фамільярності.
Якщо одна з цілей неформальних корпоративів (заходів, що проходять строго у колі) - показати, що начальник може бути не тільки суворим керівником, а й "своїм хлопцем", то мета формального заходу дещо інша: показати серйозність фірми, і тут начальник, що п'є "на брудершафт" з старшим помічником молодшого менеджера може викликати недовіру.
Приводом для неформального корпоративного заходуможе служити що завгодно, як календарні свята, такі як Новий рік, восьме березня і т.п., так і персональні - день народження фірми, ювілей когось із співробітників. Щоб організувати корпоративний свято, яке надовго запам'ятається і принесе відчутну користь, потрібно використовувати фантазію, придумати щось більш цікаве, ніж просто посиденьки за загальним столом. Організуйте новорічний карнавал, вечірку в стилі ретро, зійдіть на гору всім штатом або просто влаштуйте пікнік на природі - варіантів безліч. Головне не забути врахувати у виборі тематики заходу вік співробітників, їх фізичні можливості та інтереси. У програмі корпоративу обов'язково повинні бути присутніми конкурси, вимагають колективних дій. Після правильно організованого корпоративу, позитивний настрій довго не покине вашу фірму. А дружні стосунки серед співробітників допоможуть у колективному вирішенні.
Стиль робить імідж. В що одягтися на Корпоратив
Поняття «дрес-код» прийшло до нас, як і до інших країн, з Великобританії. З'явилося воно понад 100 років тому в Лондоні. Дрес-код - це певна форма одягу, яка демонструє приналежність людини до будь-якої професійної групи, організації, заходу, закладу...
Дрес-код є дуже важливою частиною іміджу компанії, це своєрідне обличчя фірми, візитна картка бренду. Зовнішній вигляд компанії, в даному випадку, зовнішній вигляд співробітників, їхня форма одягу - дуже значимий показник. Він може розповісти про компанію в цілому, про її успішності, ступеня поваги до клієнтів та ділових партнерів. Наприклад, трудовий контракт передбачає виконання всіх необхідних вимог, тому порушувати дрес-код не слід. Форма одягу має найбільш важливе значення в тих випадках, коли це пов'язано з серйозними подіями, що відбуваються в компанії, сюди можна віднести ділові переговори. Особливі вимоги до зовнішнього вигляду співробітників пред'являються в офісі. Але найбільш строгий корпоративний дрес-код можна побачити в банках і ресторанах.
У Великобританії дрес-кодом прийнято вважати певний одяг, який призначений для якихось особливих ситуацій. Там існують свої незмінні правила дрес-коду, які показують, що людина належить до певної соціальної групи. У США дрес-код - це манера одягатися на публічні заходи. Зазвичай він друкується в запрошеннях на такі заходи, як пообідній чай, неформальна вечірка, корпоративний банкет. У запрошеннях на іподром, пікнік, на весілля та ювілеї також зазначено, який одяг відповідає даній обстановці.
Розрізняютькілька видів дрес-коду: корпоративний, професійний, національний, географічний, клубний.
Перед новорічними святами можливо буде доречним зупинитись вимогах (у класичному розумінні) на корпоративному дрес-коді, а саме, як необхідно виглядати на корпоративній вечірці. Цей захід поєднує в собі кілька типів дрес-коду: корпоративний, клубний, професійний.
Кожна компанія має свій неповторний і чітко сформований імідж, який необхідно підтримувати на будь-якому корпоративному заході і в будь атмосфері офісу.
Бажано, щоб керівник компанії заздалегідь попередив всіх співробітників про те, який характер заходу, місце проведення, яка форма одягу найбільш підійде для даної обстановки. Це дозволить уникнути незручних ситуацій і непорозумінь. Якщо захід проходить поза офісної атмосфери, стиль буде більш невимушений і вільний.
Отже, вимоги до зовнішнього вигляду на корпоративній вечірці наступні:
1. Дрес-код повинен відповідати ситуації і бути сучасним. Корпоративна вечірка припускає більш елегантний стиль, ніж святковий одяг.
2. Продумана колірна гамма костюма говорить про те, що чітко позначений імідж компанії.
3. У дрес-коді не повинна губитися особистість і індивідуальність. Необхідно знайти золоту середину, щоб і залишатися собою і відповідати загальній атмосфері заходу.
4. Форма одягу не повинна бути відвертою, але також небажано, щоб вона сковувала своєю строгістю.
Кращий варіант - це досить строгий костюм у поєднанні з ошатними аксесуарами.
Для чоловіків - шовкову хустку в нагрудній кишені замість краватки або яскраву краватку. Яскрава сорочка буде цілком доречна.
Для жінок - коктейльна сукня, плаття простого силуету середньої довжини з жакетом, сукня-футляр. Теплий палантин або хутряна накидка - прекрасне доповнення до костюму. Якщо захід проходить не в офісі, то стиль може бути трохи розкутіше, наприклад, для жінок - брюки з тунікою, для чоловіків - джинси.
5. Фактура матеріалу для святкового вбрання має бути приємною на вигляд і не відштовхувати своєю жорсткістю і «холодністю». Буде цілком достатньо зовсім невеликої кількості блискучих прикрас на тканині, наприклад, бісеру або паєток.
6. Колір має велике значення. Зовсім не обов'язково використовувати в костюмі чорний, хоча він і є кольором для суворих і урочистих випадків. Краще підібрати той відтінок, який підходить саме вам.
7. Що стосується аксесуарів, то слід вибирати досить помітні, але, знову ж таки, не дуже викликають і помітні. Наприклад, такі аксесуари, як брошки, квіти з тканини, елегантні нитки бус, невелика оригінальна сумочка - дуже стильні прикраси до костюму. Вибираючи зачіску, макіяж, взуття, вам також не слід шокувати оточуючих своїм виглядом, в усьому необхідно дотримуватися певного стилю.
8. Парфум в даній ситуації повинен бути витонченим і елегантним, як і весь образ. Він не повинен відштовхувати своєю міцною і насиченим запахом. Для корпоративного вечора слід віддати перевагу більш вишуканим, консервативним і витонченим ароматам.
Неформальне спілкування розташовує до більшого взаєморозуміння в колективі, усуває або запобігає розвитку конфліктних ситуацій в компанії, створює теплу дружню атмосферу між співробітниками . Корпоративний імідж - це важлива складова компанії. Він сприяє підтримці дисципліни в команді і показує ступінь поваги до власного колективу. Якщо корпоративний імідж чітко продуманий, відповідає характеру підприємства, його роду діяльності, то і співробітники будуть почувати себе комфортно в цих умовах, що, безумовно, впливає на успіх компанії.
Як не зганьбитися на корпоративі
Ставлення до корпоративів неоднозначне: одні чекають їх, обдумуючи, що надіти і чим блиснути, для інших це катування нескінченними «веселощами» і навіть алкоголем. Існує статистика, згідно якої після бурхливо проведених корпоративів кожен четвертий співробітник звільняється (як правило, відчуваючи сором за «браві» справи), а кожен п'ятий-розлучається.
Вчені-психологи зробили висновок, що вечірки в офісі можуть дійсно нашкодити не тільки репутації, але і сімейним відносинам. Наближення Нового року створює святковий настрій, очікування радості і веселощів.
Своєрідною репетицією цього довгоочікуваного свята здатний стати корпоратив в офісі. І дійсно, на святі співробітники від душі веселяться з колегами. Але ось на ранок веселощі у багатьох як рукою знімає. Звичайно, чи до сміху буде, якщо крізь пелену вчорашнього чаду починають спливати власні не зовсім, м'яко кажучи, адекватні дії. Так, один корпоратив може круто змінити все подальше життя не в кращу сторону.
На святі, але на роботі
Психологи з жалем констатують: часто, перебіг вечірок у нас впадає в крайнощі. В одних випадках корпоратив є немов продовженням робочого дня: ті ж дисципліна, субординація і сувора необхідність тримати себе в руках, «крок вправо, крок вліво - розстріл на місці». В інших випадках люди швидко дістаються до випивки і доводять себе до «необхідної кондиції», у зв'язку з чим всього за кілька годин встигають посваритися, побитися, помиритися і, якщо пощастить, завести інтрижку з колегою.
На корпоративі психологи радять дотримуватися правила - відчувайте себе як вдома, але не забувайте, що ви на роботі. Оскільки, що б не відбувалося на вечірці, службові стосунки все одно залишаються... службовими.
Безумовно, корпоратив впливає на службові стосунки. Людина може розкрити себе перед колективом з позитивного або негативною боку, і їй цього не забудуть. А от будувати далекосяжні плани і розраховувати на те, що, наприклад, брудершафт з начальником призведе до міцної дружби, не варто. Рано чи пізно свято закінчиться. Тому, головне - поводитися так, щоб нормальні робочі стосунки збереглися з колегами і начальством і після вечірки.
Корисні поради психолога
Спираючись на традиції новорічних корпоративів, психологи розробили звід правил, у яких розповідається, що можна, а чого не можна робити на корпоративних заходах.
1. Не варто ставитися до офісної вечірки виключно як до заходу, на якому можна похвалитися новим вбранням і випити з колегами. Насправді справа йде набагато серйозніше, адже не випадково керівництво щорічно виділяє з бюджету чималу суму для організації корпоратива. Метою босів є не просто розважити колектив перед святом, але і придивитися до підлеглих. А у виграші залишиться той, хто зуміє з розумом скористатися наданою можливістю добре зарекомендувати себе.
2. Явка обов'язкова. Незважаючи на те, що галасливі компанії і алкоголь рікою - це не ваша стихія, піти на корпоратив треба обов'язково. Сучасна корпоративна культура передбачає лояльність співробітника, тобто його позитивне ставлення до компанії не тільки за гроші, а й зацікавленість у неоплачуваних заходах. Якщо ж ви не прийдете на загальне свято, начальство може вирішити, що ви боїтеся спілкування, невпевнені в собі, а таких людей зараз не цінують в колективах. Тому пропустити вечірку можна тільки з поважної причини, про яку необхідно заздалегідь попередити боса і колег.
3. Дотримуйтесь дрес-кода. Отже, вирішено, ви йдете на корпоратив. Тепер треба подумати про відповідне вбрання. Часто сучасні корпоративи проводяться не в ресторанах або актових залах, а в боулінг-клубах або спортивних комплексах, це може бути і костюмований бал, про що заздалегідь попереджаються всі співробітники. Подумайте, чи буде ваше вечірнє плаття виглядати доречно в такому місці? А якщо ви проігноруєте вимоги дрес-коду, начальник може вирішити, що для вас закон не писаний і це навряд чи принесе вам його прихильність.
4. Озбройтеся знаннями. Не думайте, що правильно підібране вбрання, ідеальна зачіска, позитивний настрій — це все, що вам знадобиться на корпоративі. Щоб не зіпсувати відносин з босом і колегами, вам краще дізнатися, про що не варто говорити при начальстві і з начальством, подумати, яким чином привернути до себе увагу, але при цьому не стати вискочкою, і як ввічливо відмовлятися від зайвого келиха вина і не образити при цьому когось із товаришів по службі.
5. Намагайтеся багато не пити, а якщо вам наполегливо пропонують, просто пригубіть або ввічливо знайдіть причину відмовити. Адже алкоголь затуманює свідомість, розв'язує язик, провокує на необдумані вчинки, за які потім і доводиться каятися. Але й повністю відмовлятися від спиртного теж не можна, щоб вас не порахували типом, який зневажає компанію. Нічого страшного не трапиться, якщо разом з колегами ви трохи вип'єте.
6. Щоб з вами на корпоративі не сталося жодних курйозів, після яких ви потім ще довго буде приходити до тями, заздалегідь продумайте свою поведінку і навіть кілька тостів можна заготовити. Подумайте, яких підводних каменів варто остерігатися на вечірці? Як не стати предметом злослів'я з боку колег після свята? Як відновити репутацію хорошого працівника та вірного сім'янина? Задайте собі ці питання і дійте обачно.
Як використовувати корпоративні заходи на свою користь?
Корпоративні заходи проводяться з тією метою, щоб керівництво компанії могло поспілкуватися з підлеглими в неформальній обстановці. Проте не варто використовувати такі заходи для того, щоб просувати Ваші глобальні ідеї по порятунку або розвитку компанії.
Корпоративні заходи не варто вважати видом відпочинку для людини, яка планує формування своєї особистої кар’єри. Для неї це скоріш продовження роботи.
Деякі керівники використовують Корпоратив для того, щоб наладити свої стосунки як з вищім керівництвом, так і з підлеглими, продемонструвати себе з іншої сторони, а жінки свою привабливість. Але ж потрібно пам’ятати правила «золотої середини». Це відноситься як до одягу, культури спілкування та т.і.
Корпоративні заходи у великих компаніях можуть бути корисними для налагодження потрібних зв’язків, знайомства з «потрібними» людьми. Для цього потрібно спробувати поспілкуватися з якомога більшою кількістю людей. Якщо учасники заходу поділені на групи, то переходячи від групи до групи кожні 10-15 хвилин та обмінюючись візитками дасть змогу познайомитись з більшістю учасників заходу.
Якщо вечірка має тематичну направленість, бажано активно брати участь в різних конкурсах, спілкуючись з усіма, тому що активність є основною рисою лідера.
Якщо ви бажаєте скласти про себе приємне враження, потрібно використовувати тонкий прийом у спілкуванні. А саме – в групі завжди видно лідера і, якщо людині потрібно щоб на нього звернули увагу, він повинен дивитися лідеру в очі і кивати головою. Це сприймається, як розуміння і уважне слухання. Лідер інтуїтивно орієнтується на тих, хто його слухає, це піднімає ваш рейтинг.
Поради «Як привести співробітників до тями після довгих свят?»
Довгі свята, та веселі корпоративні вихідні іноді вибивають з робочої коліїї і так важно знов повертатися до роботи. Враховуючи таку ситуацію, керівники шукають засоби вивести робітників з стану ейфорії і повернути їх до робочого настрою. Існує небагато таких засобів. Це:
1. стрес-наради і мозкові штурми в перший день після свят;
2. визначення мотивуючих факторів включення в робочій процес;
3. навчання персоналу тайм-менеджменту, умінь планувати і розставляти пріоритети завдань;
4. введення корпоративної системи постановки та обліку завдань (визначення задач до святкових канікул)
проведення заходу, на якому співробітники «випускають пар» (обмін враженнями після свят);
5. фотоконкурси «Як я провів свята» (оголошуються перед довгими вихідними, підсумок після свят).
З 365 днів з яких 118 це вихідні та свята. Можливо що в близькому майбутньому з’являться тренінги, метою яких буде навчання правильному виходу з відпустки, довгих вхідних, корпоративних свят.
Арсеналом засобів виведення співробітників користуються тільки 10% компаній. Інші вважають просто не вирішувати складних завдань, не призначати зустріч на цей період, надати можливість увійти в робочий стан працівникам самостійно.
Довгі вихідні діють на кожного робітника індивідуально. Одні за рахунок відпочинку активують свої сили, інші, навпаки, дуже розслабляються.
З одного боку під час інтенсивної роботи та захопленістю процесом, довгі вихідні та переключення на інший рижим може бути перешкодою для швидкого входження в робочу колію, а з іншого боку – такі вихідні надають можливість відпочити, подивитись на бізнес-процес свіжим зором, і тоді виникають креативні рішення.
Висновки:
Організація корпоративного свята, формування атмосфери, корпоративного духу - це тонке налаштування складного механізму, який складається з безлічі особистостей, індивідуальностей Ваших співробітників, які в підсумку повинні створити єдину симфонію корпоративного духу, ідеальну гармонію ефективного бізнесу.
Грамотно організована корпоративна вечірка - згуртує співробітників, зміцнить командний дух, послужить розвитку корпоративної культури й налагодженню неформальних зв'язків усередині компанії. Добре організований корпоратив краще будь-якого «командного тренінгу».