Ми часто проводимо семінари, присвячені підприємництву, але, на жаль, не завжди даємо досить актуальну інформацію для нашої аудиторії. У зв'язку з цим я вирішив написати статтю із загальним аналізом розвитку підприємництва в Європі, для того, щоб використовувати його, як основу для аналізу перспектив підприємницької діяльності в Україні.
Особливістю підприємництва в Європі є той факт, що всі сфери ринку давно структуровані і знайти свою нішу вкрай важко. Приблизно з такою ж проблемою ми стикаємося в Україні, але проблема ускладнюється ще й відсутністю серйозної державної підтримки, важкими умовами банківського кредитування, відсутністю реформ, стагнацією держави в цілому.
Частина активних людей змушена забезпечувати себе самостійно, створювати умови для самозайнятості для забезпечення своїх мінімальних потреб. У більшості випадків це досить умовно можна назвати підприємництвом. Але ті зусилля, які ці сміливці вкладають, при правильній спрямованості могли б стати міцною основою для свого бізнесу. Сам ринок диктує умови і породжує попит, який необхідно задовольнити. Більшість напрямків не лише не втрачає своєї популярності, але стабільно знаходяться на піку. У числі них:
Отож, цікавих шляхів досить багато. Найбільш практично почати свій шлях з навчання та отримання первинних практичних навичок в будь-який з цих галузей. Як тільки ви досягнете певних успіхів, сформуєте для себе певний напрямок діяльності, визначитеся з необхідними ресурсами, є сенс почати реалізовувати свій проект.
Спробуємо перейти до розгляду найбільш цікавих бізнес-ідей.
1. Найбільш простим шляхом є покупка вже існуючого бізнесу. В даний час можна придбати франшизу за своїм інтересом і фінансовими можливостями. Крім отримання вже налагодженого бізнесу в більшості випадків ви отримаєте доступ до рекламного простору, вже сформованої споживчої аудиторії і відпрацьованим системам контролю.
2. Людям, які мають в користуванні землю і досвід роботи в сільському господарстві є сенс подумати про організацію тепличного господарства. Потреба в свіжих овочах і розсаді буде актуальна завжди. Продавців на продуктовому ринку завжди більше, ніж виробників, а контроль за використанням добрив і хімікатів допоможе швидко сформувати свій споживчий ринок.
3. Досвід Польщі підказує велику рентабельність у виробництві будматеріалів. Дуже цікаве виробництво металопрофілю, метизів, бетонної тротуарної плитки, облицювальних виробів, виробів з дерева.
4. Актуальним залишається виробництво корпусних меблів. Величезний асортимент виробів і фурнітури дає величезне поле для фантазії і можливість реалізації найсміливіших проектів.
5. Знання національної кухні і особливостей технології в сфері виробництва харчових напівфабрикатів робить можливим успішний старт в галузі торгівлі та громадського харчування.
6. Широкою популярністю користуються кондитерські вироби. Це продукція, як масового виробництва, так і індивідуальних замовлень. Міні-пекарні отримують все більшу популярність і дозволяють швидко створити профільний магазинчик, кафе-кондитерську або МАФ.
7. Сфера послуг не обмежується тільки громадським харчуванням. Однією з нагальних потреб людини є підтримка свого зовнішнього вигляду в порядку. Догляд за волоссям, нігтями, шкірою, надання банних послуг вимагає індивідуального підходу і добре оплачується. Порівняно невеликі початкові інвестиції та особистий досвід допоможуть швидко знайти клієнтів і створити власний бізнес.
8. Підвищення цін на енергоносії зробило актуальним заміну вікон, утеплення балконів, встановлення зовнішньої теплоізоляції на стіни вже побудованих об'єктів. Знання технологій утеплення, досвід робіт з використанням елементів промислового альпінізму забезпечить постійний високий дохід і великі обсяги робіт.
9. Пристрасть до раритетних меблів деякої частини людства, а так само бажання заощадити в іншої його частини приносить непоганий дохід реставраторам.
10. Відсутність офісу та магазину не зупиняє потенційних продавців в реалізації своєї потреби спілкування з покупцем. Інтернет-простір дає можливість не тільки просувати товар, а й отримувати достатньо непоганий прибуток, а заодно економити на оренді та інших витратах по експлуатації приміщень.
Думаю, для початку цієї інформації буде достатньо. Визначитися з напрямком буде простіше, якщо ви згадаєте свої схильності, хобі, досвід раніше виконуваних робіт. Добре вивчіть потреби свого локального ринку і погляньте трохи в перспективу.