Робота, сім’я, друзі, хобі…Вічний круговорот, в якому одночасно прагнеш і призупинитися, і знайти місце для себе, і не збавити обертів у кар’єрі… Що обрати – відрядження чи день народження сестри, вечірку подруги чи обов’язковий корпоратив, доробити знову щось термінове чи, нарешті, піти в спортзал?
Кажуть, якщо робота заважає…, то кинь роботу. Справді? А як покращиться якість нашого життя при наявності достатнього часу на себе, сім’ю, друзів, хобі, коли грошей на все вище перераховане бракуватиме? (читай: грошей немає при відсутності роботи)?
Виходить, що якщо ти не готовий з тих чи інших причин змінювати роботу, то треба змінити ставлення до неї. Тобто, працювати менше? Чи гірше? А як це вплине на ставлення керівництва, на зарплату, на роботу? Стандартні кліше як відголоски народної мудрості мають сенс, але впроваджувати їх в життя, особливо власне, варто з обережністю. Адже то чиясь мудрість, а ми живемо своїм життям і своїми емоціями.
Психологи в момент вирішення подібних ситуацій рекомендують «програти» найгірші з можливих сценаріїв у кожному випадку і тоді вирішувати, яку подію проігнорувати: роботу чи домашнє святкування. Якими будуть наслідки: догана? Втрата перспективи кар’єрного росту? Образа рідних? Звільнення? Розлучення? Тривале переживання почуття провини? Перед ким саме?
Погодьмося, що продумавши всі наслідки, легше прийняти вірне рішення. І зробити саме СВІЙ вибір.
А зробити правильний вибір можна тоді, коли чітко знаєш чого хочеш, знаєш свої життєві пріоритети. Хто з нас серйозно задумувався над тим, для чого НАСПРАВДІ мені робота? Чим я готовий пожертвувати заради (грошей, кар’єри, самореалізації?) Що в роботі для мене неприпустимо ні в якому разі? Напевне, з цієї точки починається внутрішній психологічний конфлікт, що забирає нашу енергію і накопичує масу емоцій, на які все немає часу відреагувати (зайняті ж ми!) І все ж, що робити з нашою вічною зайнятістю на роботі, коли є ще інші справи, особливо сімейні?
Якщо є щось важливіше, ніж робота, займайтеся саме цим, особливо у випадках смерті чи важкої хворобі близьких. Адже проживання таких важливих моментів з близькими – один з найважливіших сенсів нашого життя і, упустивши, ці моменти вже не повернеш. На відміну від роботи, яку можна наверстати.
Якщо ж ви зорієнтовані працювати, і саме на цій роботі, то, все таки, варто спершу поговорити зі своїм керівником і з’ясувати, чи готовий він вам допомогти справитися з власними зобов’язаннями щодо сім’ї, дітей, зрештою, самого себе. Більшість керівників погодилися б якось допомогти, особливо, якщо піклуються про підлеглих.
Якщо ж керівник ніяк не хоче проявляти кращі «людські якості», залишається терпіти або домовлятися. Інколи, звичайно, простіше взяти лікарняний, якщо це відповідає вашим принципам.
Хоча, як на мене, перспективніше домовитися. По-перше, керівництво знатиме, що вас щось не влаштовує, по-друге, при конструктивному підході та здоровій ініціативі є шанс домовитися.
Якщо показати, що роботу можна виконати наперед, чи делегувати комусь,чи розбити по частинах…. Варіантів безліч. Пропрацюйте кожен з них і виберіть найприйнятніший.
Хоча, інколи достатньо просто змінити графік роботи, підійшовши до керівника з пропозицією змінити ваш графік роботи:
Якщо завантаженість пов’язана з перенапруженням і робота тисне на вас, то поговоріть про це з керівником. Чітко вкажіть на її прояви. Він швидше усвідомить необхідність прийняття рішення, якщо ви звернете увагу на те, що недавно недоробили роботу чи помилилися через перевантаження – нехай знає, як саме така ситуація впливає на якість роботи. Про це обов’язково варто говорити з керівництвом, адже кому потрібні «сюрпризи», якщо ви зірвете строки виконання роботи чи не справитеся з наступним проектом?
Інколи на допомогу може прийти лікарняний лист, якщо це хороше рішення для вас.
Також є зміст:
Багато років назад я підійшла до свого керівника з божевільною на той час пропозицією – дозволити мені виходити на роботу пізніше. Мені, як сові, дуже важко зранку повноцінно включатися в роботу. Керівник, теж сова, мене зрозумів, і, на велике здивування всього колективу, дозволив розпочинати роботу з 10.00 замість 9.00. Обід тривав 15 хв. Як не дивно, якість та кількість виконаної роботи не погіршилися. Розмір зарплати теж.
Також подбайте про власне тіло:
Надзусилля приводять до виснаження енергетичного потенціалу людини. Працівник, навіть дуже професійний, але виснажений та незадоволений, рано чи пізно перетвориться в проблему для керівника. Тому варто задуматися над власними пріоритетами і, звичайно, над самооцінкою. Якщо керівник не готовий йти вам на зустріч і вас більше нічого не тримає на цій роботі, то є смисл пошукати собі нового керівника (і роботу заодно). Як то кажуть у народі, «шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе». Адже, лише приділивши час та увагу собі, своїм потребам та цінностям ми починаємо краще розуміти та цінувати себе, свій час і впевненіше розпоряджатися таким безцінним ресурсом як власне життя.