Кожен новий працівник, який приходить в компанію вже є так чи інакше мотивованим. При цьому в ролі мотиваторів для нього можуть виступати як гроші, так і можливість кар’єрного росту, здобуття досвіду, і т.д. Та, на жаль, не завжди подібна мотивація залишається на довго, і частіш за все за рахунок помилок керівництва у виборі правильних інструментів впливу на конкретного працівника вона змінюється на демотивацію. В свою чергу,демотивований працівник це практично втрачена бойова одиниця, адже незалежно від того, що стало причиною втрати мотивації, скоріш за все такий співробітник, або буде виконувати свою роботу не дуже якісно, або ж взагалі змінить компанію.
Враховуючи досвід багатьох організацій та працівників, було визначено основні причини виникнення демотивації у співробітників. При цьому, як не дивно втрата інтересу до роботи може виникати не тільки у тих працівників, які працюють вже декілька років на одній позиції, і не відчувають змін, але й навіть у новачків, які тільки-но влаштувалися до компанії.
Так, на найпершому етапі, тобто в перші місяці роботи нового працівника, демотиваторами можуть бути: «завищені очікування», «несприйняття/неприйняття колективом», «відсутність належної уваги з боку прямого керівника», «трудовий хаос», і т.д.
Досить часто менеджер з персоналу, або ж працівник кадрової агенції розповідає про компанію тільки хороше, при цьому не вказуючи на можливі труднощі, чи організаційні моменти які можуть виникнути. Відповідно у такого кандидата формується «завищена оцінка компанії», і будь-які «нюанси» сприймаються з більшою внутрішньою критикою. Проблеми з колективом так само відіграють серйозну роль, особливо якщо вирішити їх протягом місяця-двох не вдається.
Коли нового співробітника «садять» на робоче місце де немає комп’ютера (без якого фактично працювати неможливо), і обіцяють що він буде встановлений найближчим часом, при цьому затягуючи процес на тиждень, то це вже може викликати певні демотиваційні симптоми.
На другому етапі, який умовно триває в період першого року, демотиваторами можуть стати: «клановість в колективі», «несправедливість», «ігнорування з боку прямого керівника, чи керівництва», «відсутність системи навчання», «відсутність перспектив та росту».
Якщо працівник зміг знайти «своє» коло співробітників то добре, а от якщо він не бажає, чи в силу власної посади не може себе віднести до якогось із «кланів», то в такому разі це може стати демотиватором. Це стосується в першу чергу таких позицій як помічник директора, HR-менеджер, та інших, які мають тримати «імідж» в колективі, а також є «наближеними до керівництва, хоча напряму не відносяться до нього».
Дуже боляче переносяться працівниками такі ситуації, коли на бажану посаду влаштовується «кум, брат, сват» директора, чи іншого керівника. Або ж, якщо старання «новачка» не отримують визнання, чи винагороди тільки тому, що це «новачок». У випадку коли прямий керівник ігнорує підлеглого, не відповідає на дзвінки, чи не виділяє часу на робочу зустріч з ним, при цьому навіть не пояснюючи свої дії, то у другого залишається величезне поле для роздумів про власну значимість в даній компанії, що так само може призвести до демотивації.
Відсутність системи навчання та перспектив росту можна також віднести і до третього етапу, коли працівник знаходиться в компанії від 1 до 5 років і більше. Також, сюди може відноситись неякісне оцінювання роботи співробітника, «творчий застій», і т.д.
Кожну з перерахованих причин виникнення демотивації в роботі можна, і навіть потрібно передбачати, та усувати ще до того як вона може проявити себе. Для цього в першу чергу варто приділяти більше уваги визначенню мотиваційного ядра особистості всіх працівників, що працюють, та тих хто «приходить» в компанію.
По-друге, навіть якщо в компанії вже є певна система розвитку та мотивації персоналу, варто адаптувати її під окремі категорії працівників з спільними рисами мотиваційного ядра особистості, а в окремих випадках навіть в індивідуальному порядку.
Ну і по-третє, пам’ятайте про ці, найбільш поширені помилки, а також вивчайте історії та приклади інших компаній, аби ваші співробітники завжди залишалися мотивованими, та виконували свою роботу якнайкращим чином!