В ринкових умовах бізнес–середовище має повноцінно діяти, і рухатися постійно вперед, а для цього йому необхідна своєрідна опорно – рухова система. На мою думку, такою опорною системою є ефективна інфраструктура підтримки підприємництва. Вона складається з організаційних структур, заснованих на різних формах власності та класифікується за різними ознаками, тобто за способом заснування, за статусом, за формою, за видами діяльності.
Сьогодні підприємництво в регіонах має розгалужену мережу об’єктів підтримки підприємництва, які намагаються сприяти створенню та функціонуванню підприємницького сектору з застосуванням своїх різних технологій. На державному рівні реалізацією державної політики щодо розвитку інфраструктури підтримки малого підприємництва займалося Держпідприємництво. Навіть був виданий наказ №112 про порядок реєстрації організацій, як об’єктів інфраструктури підтримки малого підприємництва. На недержавному рівні консолідацію всіх цих форм у сфері підтримки підприємництва здійснюють бізнес-асоціації, в тому числі і на регіональному рівні. Діяльність їх полягає у сприянні практичній реалізації загальнодержавних, регіональних, місцевих та міжнародних програм, спрямованих на розвиток підприємництва.
Діяльність бізнес–асоціацій є дійсно дієвим елементом інфраструктури підтримки підприємництва у сприянні практичній реалізації розвитку підприємництва. Це сьогодні можна стверджувати без будь-яких упереджень. А світовий досвід це підтверджує, тому є необхідність всебічного сприяння зростанню ролі бізнес-асоціацій, як ключового й дуже дієвого елемента інфраструктури підтримки підприємництва.
Хто буде сприяти? Всі сторони повинні сприяти, у кого більша зацікавленість до ефективної діяльності бізнес–асоціацій, як елемента інфраструктури підтримки підприємництва?
Сьогодні у регіонах бізнес–асоціації намагаються створити коаліції. Вони, як правило, є змішані: громадські організації, правозахисні організації, різні клуби. Наміри спрямовані на сприяння і розвиток підприємництва, але ефективність їх низька!
Перевагу підприємці віддають бізнес–асоціаціям, які мають вертикаль та здатні надавати постійні ефективні послуги. Вони наділені правозахисною функцією, не втрачають постійний зв'язок з підприємництвом, постійно надають у зрозумілому форматі інформацію, ініціюють проблемні питання і мають конкретні результати.
Сьогодні вітчизняні бізнес-асоціації демонструють здатність і бажання конструктивно співпрацювати з органами влади. За допомогою активної участі представників громадських організацій у складі дорадчих рад, комітетів, комісій, які створені при органах виконавчої влади різних рівнів, бізнес-асоціації намагаються впливати на рішення, які стосуються сфери підприємництва, брати активну участь у підготовці нових законопроектів, постанов. Вони розуміють, що значно легше внести зміни ще на стадії підготовки того чи іншого законопроекту чи постанови, аніж потім намагатися скасувати ті рішення, які вже було прийнято. Кількісні показники зростання елементів інфраструктури підтримки малого підприємництва і їх розгалужені дії з органами влади не завжди свідчать про ефективність їх впливу на розв’язання соціальних і проблем підприємництва в регіонах.
Необхідно проводити якісну оцінку роботи цих закладів у сфері вирішення пріоритетних питань розвитку регіонів, особливо у сфері соціальної політики та співпраці їх з місцевими органами виконавчої влади й органами місцевого самоврядування і моніторити їх результати.
Адже всі вони відрізняються по організаційно-правовій формі, складу засновників, профілю, комплексу базових та інших послуг, що надають підприємцям.
Основні фактори успіху при взаємодії бізнес–асоціацій з органами влади при лобіюванні інтересів підприємництва:
ВЕРТИКАЛЬ БІЗНЕС–АСОЦІАЦІЇ- ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ, ПІДТРИМКА ПІДПРИЄМНИЦТВА.