Як співпрацювати з представниками різних поколінь
27.10.2015
Стець Надія
Для кожного періоду поколінського циклу характерні свої цінності, стратегічні питання і вибори. Сьогодні в 2003- 2023 роках, як і раніше в 1923 – 1943 роках, коли формувалося Мовчазне покоління, найбільш важливі стратегічні питання стосуються нового визначення «що таке добре і що таке погано», «добра освіта», «ликбезу по нових науках, технологиях та стилю життя», а також супровідних питань – «як взаємодіяти з різними людми», «як спілкуватися з дітьми та дорослими». Згідно них формується поведінка і мотивація представників поколінь. Враховуючи ці фактори, можна зробити процес взаємодії з співробітниками ефективнішим та продуктивнішим.
Отже, що варто враховувати:
Мовчазне покоління (Роки народження: 1923-1943)
Цінності:
-
відданість
-
дотримання правил
-
закон і порядок
-
повага до посади і статусу
-
жертовність
-
підпорядкування
-
честь
-
терпіння
-
економність
-
релігійність або партійність
Як організувати роботу:
-
прописати чіткий механізм роботи та інформувати про нього;
-
представникам Мовчазного покоління потрібна зрозуміла система взаємовідносин, наявність офіційного керівника, письмові інструкції по виконанню роботи;
-
давати їм друкований матеріал, заготовлені роздаткові матеріали з найбільш актуальних проблем, які можна відразу видати літнім людям;
-
підкреслювати статус і посади тих, з ким люди будуть працювати або взаємодіяти;
-
періодично забезпечувати прямий контакт з представниками офіційної влади;
-
поважати традиції та цінності представників цього покоління;
-
знати потенційно конфліктні моменти при взаємодії з представниками цього покоління, особливості поведінки в таких ситуаціях;
-
залучати найбільш активних представників даної групи в якості волонтерів;
-
створювати умови для спілкування – створення клубів, місць для спілкування, причому зовсім не обов'язково спілкування тільки всередині свого покоління, а й з людьми різних вікових груп;
-
вони цінують - персональну увагу, не стільки в формі офіційних нагороджень, але у формі персональних знаків уваги - листівок, особисто сказаного «спасибі».
Покоління Бебі-бумерів (Роки народження: 1943-1963)
Цінності:
-
оптимізм
-
зацікавленістьв особистісному зростанні та винагород
-
колективізм
-
командний дух
-
культ молодості.
Як організувати роботу:
-
пропонувати свободу вибору діяльності, активні позиції в проектах;
-
підкреслювати їх статус, можливості творчої реалізації;
-
об'єднувати в команди;
-
пропонувати нові цікаві області діяльності;
-
забезпечити доступ до нової інформації, останніх новин і можливостей освіти;
-
мотивувати через організацію спортивних заходів, майданчиків (попрацювали - пограли в настільний теніс), вечірки в стилі 60-х і семінари - «Як залишатися молодими», конкурси та змагання – ярмарки талантів;
-
об'єднувати за професійною ознакою (пропонувати консультувати молодих фахівців – ділитися досвідом) і за інтересами – клуби з питань актуальних, глобальних проблем сучасності (ядерні відходи, глобальне потепління, космос);
-
показувати перспективи їх роботи і працевлаштування;
-
вони цінують офіційні дипломи, листи подяки.
Покоління Х (Роки народження: 1963-1983)
Цінності:
-
зміни
-
вибір
-
глобальнаінформованість
-
технічна грамотность
-
індивідуалізм
-
виживання
-
навчання протягом усьогожиття
-
неформальність
-
пошукемоцій і страху
-
прагматизм
-
надія насебе
-
унісекс
-
рівноправність
Як працювати:
-
пропонуватипостійне навчання (майстер-класи, семінари, неформальне спілкування, літні школи, добре - якщо це будуть нові навчальні програми);
-
показувати іпідкреслювати значимість кожної людини;
-
ставитичіткі цілі та завдання в їх діяльності, показувати широкі потенційні напрямки діяльності, давати свободу вибору;
-
пояснювати, навіщо що-небудь необхідно зробити, якіочікувані результати;
-
ставити індивідуальні завдання в роботі;
-
обумовлювати заохочення і винагороди (поїздки, навчання, мобільність, саморозвиток і т.д.);
-
задіяти одночасно в декількох проектах – це забезпечить зміну діяльності і новизну;
-
забезпечувати доступ до різноманітної інформації, причому інформація повинна бути конкретного характеру;
-
пропонуватискладні завдання – ті, де є виклик і ризик;
-
забезпечуватиможливість не тільки розробляти рішення, але й реалізовувати їх на практиці;
-
пропонуватиїм поділитися досвідом і показати свою роль – наприклад, робити їх тренерами та наставниками;
-
дозволятинеформальність в спілкуванні і одязі;
-
вони готові брати відповідальність – тому їм можна і потрібно делегувати повноваження;
-
забезпечувати швидке отримання практичної вигоди;
-
показувати і забезпечувати в досить швидкі терміни перспективи участі в діяльності організації, кар'єрний ріст;
-
пропонувати вирішувати актуальні проблеми соціуму.
Покоління Y (Роки народження: 1983-2003)
Цінності:
-
зміни
-
оптимізм
-
товариськість
-
впевненість у собі
-
різноманітність
-
підпорядкованість
-
орієнтаціяна вулиці
-
негайнавинагорода
-
громадянський обов'язок
-
мораль
-
досягнення
-
наявність
-
профів техніці.
Як працювати:
-
задіювати до акцій, що впливатимуть на суспільство, на навколишнє середовище;
-
забезпечувати можливість цікаво тусуватися, щось на зразок клубної атмосфери;
-
забезпечувати зміну діяльності;
-
показувати перспективи зростання і пропонувати реальні можливості розвитку, отримання знань і досвіду – всього, що підвищує конкурентоздатність;
-
показувати перспективи працевлаштування;
-
ставити конкретні цілі і завдання, бажано довгострокові;
-
мотивувати можливістю змінювати щось в суспільстві і тільки потім конкретною винагородою;
-
використовувати індивідуальний підхід до кожного, але задіювати для виконання завдань у групі;
-
використовувати можливості цифрових технологій, мобільних інформаційних центрів;
-
залучатикумирів як лідерів думок;
-
відображатизначимість їх участі в діяльності з розвитку громадянського суспільства в ЗМІ, соцмережах;
-
розбудовуватиперед ними перспективу роботи та навчання;
-
забезпечувативисоку якість навчання – вони проявляють високу вимогливість до викладачів та тренерів.