«Сухий залишок»- відчуття інтелектуального придбання. Як можна визначити те, що отримали учасники на тренінгу? Нікого не здивую, що дуже важливим є обговорення.
Обговорення складається з:
Шерінгу – аналізу презентованих учасниками результатів роботи. Тут і зараз. Зворотній зв’язок не учаснику, як особистості, а рольовій позиції учасника.
Шерінг – не нове поняття, люди завжди ділилися інформацією, думками та ідеями.
Помилки шерінгу:
1. Перехід на аналіз. (Що вийшло? Які навички відпрацювали? Що можна покращити?)
2. Шерінг потрібно починати зі зниження емоційної напруги. Якщо учасники не проговорили про емоційний свій стан, їм складно перейти до конструктивного аналізу. Тому перше питання про те, що учасники відчували під час виконання вправи.
3. Тільки на другому етапі ми переходимо до аналізу і ставимо питання «Які результати досягнуті?»
Рефлексії (відчуваю) – аналіз взаємодії з позиції учасника тренінгу «там і тоді». Зв’язок ситуації в тренінгу з реальною професійною практикою в житті учасника.
- Що ви можете взяти для своєї роботи.
- Яку з моделей поведінки можливо застосувати в реальному житті.
- Наскільки вагомий «залишок» сформований
- З чим учасник піде з тренінгу («сухий залишок»)
Зворотного зв’язку:
- Чи вдалося «Х» досягти своєї мети?
- Які прийоми допомогли в досягненні мети?
- Як підгрупа «Х» в своїй презентації представила основні етапи процесу…..?
- Що допомогло справитися з завданням?
- Підніміть руки ті, хто хотів би працювати в підгрупі «Х» Що вас в ній сподобалося?
- Дайте характеристику своїх партнерів.
- Як вам працювалося в групі?
Вправа «Все в твоїх руках».
Хочу поділитися з колегами вправою, яка однозначно корисна при визначені підсумку тренінгової роботи з підгрупою.
Мета вправи: підведення підсумків, надання можливості висловити свою думку з приводу змісту та організації роботи під час тренінгу.
Опис: -
1. Кожний учасник обводить долонь
2. На пальцях записуються відповіді на питання:
Великий палець – «над чим я хочу попрацювати?»
Вказівний – «які конкретні спонукання я отримав?»
Середній - «що мені захотілось змінити в своєму житті?»
Безіменний – «як я себе почуваю?»
Мізинець - «що мені тут не вистачало?».
Відповіді учасників не коментуються. Можливо будуть потрібні уточнюючі питання від тренера та інших учасників групи.
Будь-які зміни, у тому числі й навчального досвіду учасників тренінгу, відбуваються лише у тому разі, коли існує зацікавленість у їх реалізації.
26.07.2016 - Чем отличается семинар от тренинга?
30.11.2015 - Сила слова
26.08.2015 - Мотивация предпринимательства
09.07.2015 - В чём счастье? Счастье - это жить!
16.06.2015 - Тренінг-семінар для військовослужбовців у Запоріжжі
22.05.2015 - День вишиванки у центрі зайнятості
Додати новий коментар