Світ розвивається швидше, ніж за ним встигають маркетологи. Але деякі компанії застрягли в минулому.
Настав час переосмислення маркетингу.
На сьогодні маркетинг проходить трансформацію з початкового етапу, так званого «маркетингу 1.0» до наступних етапів його еволюції, що відображає сучасні потреби ринку.
Давайте пригадаємо відомий вислів Генрі Форда: Кожен клієнт може замовити машину будь-якого кольору, який йому подобається, за умови, що цей колір чорний». По суті, епоха «маркетингу 1.0» - час недосвідченого клієнта, який купує товар, який йому пропонують.
Але з розвитком інформаційних технологій, «Маркетинг 1.0», в якому головне місце було відведено продукту, перейшов до версії «Маркетинг 2.0», де в центрі уваги знаходиться споживач, таким чином наступила сustomer-centric era. Конкурентна боротьба стала відбуватися в свідомості покупця, і важливу роль набуло позиціонування товару. Конкуренція такого роду вимагає великих зусиль, а споживач, за якого борються, як за заповітний приз, стає менш чутливим до сприйняття реклами і класичних методів маркетингу. Тому таргетувати та позиціонувати стало недостатньо – прийшов час достукатися до душі споживачів. Необхідно визначати і задовільняти їх емоційні та духовні потреби. Іншими словами, наступний крок еволюції маркетингу – «маркетинг 3.0», - це спосіб найтоншого, витонченого впливу на споживача, при якому враховуються півсвіомість, емоції і душа людини.
Характеристики |
Маркетинг 1.0 |
Маркетинг 2.0 |
Маркетинг 3.0 |
Орієнтація на продукт |
Орієнтація на споживача |
Орієнтація на цінності |
|
Ціль |
Продавати продукти |
Задовільнити потреби і утримувати споживача |
Зробити світ кращим |
Ключова маркетингова концепція |
Розробка товарів |
Диференціація |
Цінності |
Рушійна сила |
Промислова революція |
Інформаційні технології |
Комунікаційні технології |
Принципи маркетингу |
Акцент на характеристиках продукту |
Позиціонування компанії і продукту |
Місія, візія і цінності компанії, що відповідають цінностям ЦА |
Споживча вартість |
Функціональна |
Функціональна і емоційна |
Функціональна, емоційна і духовна |
Взаємодія зі споживачами |
Один з багатьма |
Один на один |
Співпраця багатьох з багатьма |
10 принципів маркетингу 3.0: