Майже на кожному тренінгу в центрі зайнятості присутній безробітний, не готовий сприймати нову інформацію. Така людина в групі сама не працює, іншим заважає, жене негатив та висмоктує вашу енергію. Що робити?
Піддаватися на провокацію не можна, тобто виставляти за двері, - на те і розраховано. Такого видно вже на початку тренінгу. Коли ви після привітання запитуєте про настрій учасників, або говорите про те, яка гарна місцевість в районі, доброзичливі люди і т.п., ця людина проявить себе, неначе лакмусовий папірець, і водночас, можна впізнати загальний настрій групи. Тому , по-перше, не давати «вампіру» позитивного підкріплення. Це значить, не посміхатися, не підбадьорювати, швидко переводити увагу на іншого учасника, не даючи змоги увійти в раж. Різниця у відношенні до більш активних та позитивних учасників не залишиться непоміченою. І навпаки, спробу прийняти участь в колективній роботі, та найменшу зацікавленість треба винагоджувати. Це може бути посмішка, похвала, і навіть ручка або записничок. І час від часу робити спроби залучити до роботи такого «бузику», пропонуючи, наприклад, бути експертом.
Використовую ще одну методу. Коли одна людина привертає до себе занадто багато уваги, я просто погоджуюсь з нею і іду далі. Людина отримує те, що хотіла, і робить паузу, яка дає мені можливість перевести загальну увагу на іншого учасника або почати вправу. Принцип амортизації в дії, в основі якого полягають закони інерції.
Як ще можна нейтралізувати бунтівника в групі та перевести його в лагер однодумців? Поділіться досвідом!
29.02.2016 - Источники финансирования для создания и развития собственного бизнеса
29.02.2016 - Алгоритм действий для организации своего дела
20.07.2014 - Признаки карьериста в физиогномике
23.06.2014 - Ценность физиогномики
23.03.2014 - Тренінг-семінар "Психологічна мотивація молоді до працевлаштування"
03.02.2014 - Человек с Бульвара Капуцинов
Колего Катерино (Куницкая)! З точки зору заперечень не рекомендується застосовувати частку "але". Вона блокує і провокує на черговий конфлікт. Людина сприймає ваш перехід як небажання з нею співпрацювати, спілкуватися. Щодо іншого, то я всім дякую. Практично. Дійсно.
Щіро дякую за коментарі! дійсно, працює!
а рука на плече - це сильно:)заспокоює людину. не завжди вспіваєшь добігти - жаль. проводити трапляється в різних аудиторіях, навіть в коридорі, коли влітку ремонт був) але якщо аудиторія меньше, то легше відкриваються люди, стільці кругом - також сприяє контакту.
Чтобы остановить монолог, достаточно положить свою ладонь на плечо человека. Он тут же перестанет разговаривать. Паузы, которую он Вам предоставит, вполне достаточно для того, чтобы использовать, например, "Технику заезженной пластинки":
...Итак, после каждого хода противника делайте утверждение:
– Да, я с вами целиком согласен. Но я хочу…
– Все это очень интересно и убедительно. Однако моя позиция…
– Совершенно верно… Но давайте вернемся к нашим баранам…
– Я вас очень хорошо понимаю. И все-таки…
– С вашей точки зрения, конечно… С моей стороны это выглядит…
Вежливо, корректно, но настойчиво. И так, пока собеседник не согласится.
таким способом Вы и оппонента обезоружите и с его помощью донесете до остальной аудитории свою собственную идею:-) удачи, друзья
Буває так, що в групі один бузика починає і веде інших за собою. Частіше за все, людям просто хочеться поговорити про їхні проблеми, про погану владу, про жлобську сусідку. І я намагаюсь вислухати, перехожу на іншу, більш позитивну тему. Або вмикаю якесь цікаве розслабляюче відео, типу мультика про погляди чоловіків і жінок тощо, щоб люди могли на якийсь час забути про свої проблеми, тоді той бузика стає більш врівноваженим і заспокоюється, атмосфера в аудиторії налагоджується, йдемо далі працювати :)
Ще, як радить мій улюблений Гандапас, можна вклинювати історії з Вашого власного життя, ділитись досвідом - люди таке люблять і навіть в анкетах пишуть, щоб побільше розповідали :)
у Вас цікаві поради. дякую. я їх застосую :)
Додати новий коментар