Бізнесменами стають. Щоб забезпечити себе фінансово, існує два шляхи: стати найманим працівником, продаючи свої знання роботодавцю, або ж стати бізнесменом самому, відкривши власну справу. Початківці мислять стереотипно: «…для початку власної справи необхідно велику кількість грошей, яких у мене просто немає. А якщо взяти кредит, то потім все життя з боргами не розрахуєшся». Проте історії відомо багато випадків, коли, не маючи відповідного рівня освіти, без стартового капіталу, покладаючись на власну інтуїцію, початківці ставали успішними бізнесменами, а невдовзі й мільйонерами. Жінки намагаються конкурувати на рівні з чоловіками і є навіть певні прогнози, що XXIстоліття стане ерою жіночого підприємництва.
Незалежність України вплинула і на становище жінки в державі. Ринкова економіка відкрила широкі можливості для зростання суспільної активності жінок. Саме жінкам притаманні такі якості, як: прагнення до творчості, ентузіазм поєднаний, подеколи, з альтруїзмом, терплячість і вміння переконувати. Жінки намагаються створити довкола себе затишок і комфорт. Проте, маючи потрійне навантаження (продуктивна, репродуктивна і суспільна функції) жінки швидше від чоловіків адаптуються до нових умов. Це підтверджують і дані соціологічних досліджень Академії наук України: майже 46 відсотків жінок прагнуть перекваліфікуватися, здобути нову професію (серед чоловіків таких охочих - 36,6 відсотка). Тому природно, що в Україні малий та середній бізнес у сфері торгівлі, соціального та побутового обслуговування стає переважно жіночим. Головною сферою діяльності жінок-підприємців (майже 50% від загальної кількості підприємців Чернівецької області) залишається торгівля на ринку та в кіосках, де чимало з них є їх власницями.
За даними Гендерного портрету Чернівецької області, за видами економічної діяльності у Чернівецькій області так звані «жіночі підприємства» найбільше зосереджені у сферах, де потрібна невелика кількість працівників, зокрема у сфері гуртової та роздрібної торгівлі (54%), громадського харчування та ресторанного бізнесу (46%), у сільському та лісовому господарстві (33,7%), у сфері побутового обслуговування (21%).
Як стверджує дослідження, проведене американською консалтинговою фірмою Catalyst, жінка приносить удачу бізнесу: чим більше жінок серед керівництва фірми, тим більшого фінансового успіху досягає компанія, на яку вони працюють. Успішність оцінювалася за двома критеріями: рентабельність і сукупний дохід акціонерів. У фірмах, де жінки займали високі керівні посади, ці показники були на 35 відсотків вищі порівняно з компаніями, де в керівництві були лише чоловіки. Великим бізнесом переважно керують чоловіки. Загалом майже 95% матеріальних і фінансових ресурсів сконцентровано в чоловічих руках.
При опитуванні жінок-підприємців (400 респондентів), здійсненого в межах реалізації заходів Чернівецької міської Програми розвитку малого і середнього підприємництва, на запитання: «Що є головною перепоною на шляху розвитку власної справи?» майже 70 % респондентів від загальної кількості опитаних відповіли: «Відсутність належних побутових умов».
У суспільстві, на жаль, панує стійкий стереотип стосовно ролі жінки виключно як жінки-берегині, дружини і матері. Суспільна свідомість неохоче сприймає жінку-політика, жінку-керівника, жінку-військовослужбовця.
Аби жінка посіла належне їй місце в економічній сфері, важливу роль має відіграти психологічний чинник: і влада, і громадськість мають усвідомити, що шлях до подолання економічної і соціальної кризи пролягає через духовне відродження, відмову від стереотипів у поглядах на роль жінки в суспільстві.
01.04.2014 - Нові можливості для безробітних
20.06.2013 - Соціальні тези про гендерні терези…
Додати новий коментар