Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» поширюється на застрахованих осіб, а саме (осіб, які перед виходом у відпустку для догляду за дитиною працювали та підприємство здійснювало відрахування страхових внесків за працівника).
На сьогоднішній день, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у 2011 році для застрахованих осіб виплачується в таких самих розмірах, як і для незастрахованих.
Справа в тім, що у вищезазначеному Законі у ст.43 встановлено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Починаючи з 2006 року дію статті 43 законодавці зупинили шляхом прийняття Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» від 20.12.2005 р. N 3235-IV), у 2007 році – шляхом прийняття Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» від 19.12.2006 р. N 489-V.
Незважаючи на той факт, що зупинення дії статті 43 на 2007 рік, передбачене пунктом 7 статті 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» від 19.12.2006 р. N 489-V, визнано Конституційним Судом України таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) – (рішення КСУ від 09.07.2007 р. N 6-рп/2007), законодавець вирішує на цей раз дію статті не призупиняти, а взагалі виключити із Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» і виключає дану статтю підпунктом 12 пункту 25 розділу II Закону України «Про Державний бюджет України на від 28.12.2007 р. N 107-VI).
Виключення статті 43 із Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» призвело до зменшення розміру допомоги до смішних 130 грн. на дитину.
Відповідно управління праці та соціального захисту населення здійснювали нарахування та виплату допомоги в декілька разів менше, ніж це було передбачено законом.
Враховуючи вищезазначене, виплата допомоги у розмірі меншому, ніж розмір прожиткового мінімуму, є незаконною.
Щоб уявити суми недорахованої допомоги станом на 2010 або 2011 дивимось розрахунки:
Прожитковий мінімум на дитину до 6 років на 2010 рік становить
Січень – березень = 755x3 = 2265,00 грн.
Квітень – травень = 767x2 =1534,00 грн.
Липень – вересень = 771x3 = 2313,00 грн.
Жовтень – листопад = 787x2 = 1574,00 грн.
Грудень = 799 грн.
Всього за 2010 рік належить: 8 485 грн., а виплачують 130 грн. х 12 місяців = 1560 грн.!!!
Прожитковий мінімум на дитину до 6 років на 2011 рік становить
Січень – березень = 816x3 = 2448,00 грн.
Квітень – вересень = 832x6 =4992,00 грн.
Жовтень – листопад = 853x2 = 1706,00 грн.
Грудень = 870,00 грн.
Всього за 2011 рік належить: 10 016,00 грн., а виплачують 130 грн. х 12 місяців = 1560 грн.!!!
У розрахунку приведено два роки, а якщо ще врахувати, що дана допомога виплачується три роки?
Дивлячись на ці цифри робіть висновки самі – чи порушує законодавець Ваші права та свободи приймаючи закони, що не відповідають Конституції України…
Кількість судових процесів з приводу визнання незаконними дій відповідних органів соціального захисту населення та доплати і перерахунку відповідної державної допомоги щодня збільшується.
Приємно відзначити, що у 99% випадків суди виносять рішення на користь одержувачів допомоги, оскільки вищезазначені рішення Конституційного Суду України мають преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв’язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей законів, визнаних неконституційними.
З задоволенням відповім на Ваші запитання?
09.10.2012 - Передача гуртожитків у комунальну власність
06.11.2011 - А ви здійснили реєстрацію баз персональних даних?
13.10.2011 - Нова форма звітності: №5-ПН «Звіт про прийнятих працівників»
22.09.2011 - Нарешті визначено механізм надання та оплати нового виду відпусток
02.08.2011 - З 01 листопада 2011 року Держава підвищила ставки судового збору
Скажите пожалуйста какие документы нужно собрать?заранее спасибо.
Доброго дня, п.Олена, моя сестра мати одиночка і їй нараховують 236грн + 130грн допомога до 3-х років. Обумовили це тим, що вона отримує допомогу при народженні дитини і це включили у прибуток.
Зараз її дитині 1 рочок.
Будь ласка пропишіть чи є у нас шанс відсудити від них недоплачену допомогу?
p.s. дуже хочеться допомогти сестрі бо вона прекрасна людина
Шкода, дякую за консультацію :)
стосовно пропущених строкiв можна написати суддi клопотання про ъх поновлення у зв"язку з змынами в законодавствi та зважаючи на мою необ1знан1сть 1 т.д. - може пощастити.....
Юра
Дякую!
Молодець, що зачіпила це питання! Ми свого часу теж з цим стикнулись, але все не було як занятись...
Пані Оксана,відповідно до Кодексу адміністративного судочинства ч.2 ст.99 для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк (раніше до 07.07.2010 був 1 рік), який, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. У Вашому випадку скоріше за все суд відмовить у задоволенні Ваших вимог на підставі пропуску шестимісячного строку.
пані Олена,
Скажить будь-ласка впродовж якого терміну після закінчення отримування допомоги можна ще подавати до суду? Останню допомогу я отримала у травні 2008 року. Чула від знайомих, що таке можна робити, проте чомусь не наважувалась.
Наперед вдячна!
п.Олена. Дякую Вам за таку корисну для мене інформацію.
Молодець! Будемо слідкувати за перебігом судової справи!
Додати новий коментар