Питання дотримання вимог природоохоронного та податкового законодавства для всіх суб’єктів господарювання усіх форм власності стає все актуальнішим.
Посилення державного контролю контролюючими органами, часті зміни законодавства, відсутність досвідчених фахівців, численні порушення екологічного та податкового законодавства становлять реальну загрозу діяльності суб’єктів господарювання.
Існують типові порушення природоохоронного законодавства, що допускаються підприємствами, а саме:
1. Не проводиться державна екологічна експертиза, що є порушенням ст.7 та ст.13-14 ЗУ „Про екологічну експертизу”. За вказане порушення можлива призупинка діяльності підприємства та анулювання дозволів на природокористування (ст.50 Закону).
2. Відсутні дозвільні документи у сфері поводження з відходами, що є порушенням ЗУ „Про відходи”. За вказане порушення можлива призупинка діяльності підприємства, нарахування штрафних санкцій від 10-400 тис. грн. та притягнення до кримінальної відповідальності
3. Відсутній дозвіл на спеціальне водокористування, що є порушенням ст.49 Водного Кодексу України. За вказане порушення можливе призупинення діяльності, нарахування збитків від 10-800 тис. грн. та притягнення до кримінальної відповідальності.
4 . Відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що є порушенням статті 31 ЗУ „Про охорону атмосферного повітря”. За вказане порушення можлива призупинка діяльності, нарахування збитків від 5-100тис.грн.
5. Допускається забруднення та засмічення території відходами, що є порушенням ст.35 Закону України «Про охорону земель». За вказане порушення можуть нараховуватися збитки в сумі 10–250 тис. грн. та виникне питання про припинення права користування земельною ділянкою.
6. Відсутній спеціальний дозвіл на користування надрами, що є порушення ст.19 Кодексу України „Про надра”. За вказане порушення можливе призупинення діяльності, нарахування збитків від 10 – 900 тис. грн., та притягнення до кримінальної відповідальності.
7. Неправильне нарахування та сплата екологічних податків та зборів, що є порушенням ст. 240-250; ст. 262-264; ст. 323-328 Податкового кодексу України. За вказане порушення нараховуються штрафні санкції у 5-кратному розмірі від обсягу недоотриманих платежів.
Такий реальний стан речей ставить під сумнів ділову репутацію фірми, її можливість виконувати договірні зобов’язання.
Таким чином виникає необхідність здійснити аналіз стану природоохоронного законодавства на підприємстві, щоб уникнути помилок та значних фінансових збитків, які, як правило, неодмінно виникнуть у вигляді штрафних санкцій. Це – як профілактика захворювання – значно дешевше, ніж лікування.
22.10.2015 - Терпение
22.10.2015 - Когда планы встречаются с реальностью
29.09.2015 - Немного о вдохновении и мотивации
26.08.2015 - Немного необычный способ трудоустройства
29.05.2015 - Время начинать бизнес!
Додати новий коментар