Тренери використовують мозковий штурм в багатьох цілях, включаючи:
- Збір поглядів і думок учасників по темі та предметі тренінгу, а отже, зростання їхнього інтересу до тренінгу.
- Більш коректне визначення проблеми учасниками, ніж тренером.
- Стимуляція креативного мислення.
- Стимуляція розгляду проблеми з нової точки зору.
Як проводити мозковий штурм?
Головне завдання тренера в мозковому штурмі - розпочати його і записати ідеї. Більше тренер в штурм майже не втручається.
Як отримати різноманітні ідеї?
Запропонуйте учасникам спонтанно висловлювати ідеї, попросіть їх не редагувати власні думки. Завірте їх, що всі ідеї вітаються, приймаються навіть незвичайні та на перший погляд незначні. Іноді найґрунтовніші та найпрактичніші ідеї виникають саме зі, здавалося б, тривіальних або нереалістичних ідей.
Як отримати багато ідей?
Попросіть учасників висловити якомога більше ідей та підбадьорюйте їх. Коли люди відпускають свою уяву, це звичайно призводить до результативних ідей. Кількість часто переходить в якість. Повторюйте вслід за учасниками кожну висловлену ідею і постійно заохочуйте висловлювання.
Як отримати ідеї швидко?
Не дозволяйте оцінювати, оскаржувати або обговорювати будь-які ідеї на стадії їх генерації. Якщо люди починають судити, ставити під сумнів чи навіть розширювати висловлені ідеї, це може привести до двох наслідків:
1) учасники перестають говорити спонтанно,
2) ідеї вичерпуються і починається обговорення.
Тому всі коментарі необхідно припинити.
Як записувати ідеї?
Записуйте ідеї учасників на фліпчарт. Важливо не інтерпретувати і не змінювати ідеї учасників, це може призвести як до втрати первісного сенсу, так і до припинення участі. Якщо мозковий штурм сповільнюється, швидко повторіть вже записані ідеї, це допомагає згенерувати нові ідеї.
Як почати мозковий штурм?
До початку мозкового штурму поясніть учасникам процес, його основні правила і чітко сформулюйте обговорювану тему, наприклад:
«Основні правила мозкового штурму такі:
- Придумайте стільки ідей, скільки ви зможете;
- Ніяких суперечок, обговорень чи оцінок ідей;
- Всі ідеї мають однакову цінність, якими б незвичайними вони не були ».
Встановіть і доведіть до групи тимчасові рамки мозкового штурму, скажіть учасникам, коли він почнеться і коли закінчиться. Зупиніть групу, коли час вийде, і якщо ще не було позначено чітко, зупиніть процес, коли ідеї почнуть вичерпуватися. Якщо до моменту закінчення штурму учасники не закінчать генерувати ідеї, продовжуйте процес, поки ідеї будуть народжуватись у швидкій послідовності.
30.05.2012 - Парад ідей з тренінгу «Технології продажів та просування тренінгів»
30.05.2012 - Рішення завжди є
23.05.2012 - Щоб день промайнув непомітно
23.05.2012 - Використання модерації в тренінгах
27.03.2012 - Як використовувати зображення на фліпчарті
Додати новий коментар