Про що «забувають» мотиватори …
В той час як, топ-менеджери освоюють, впроваджують та вдосконалюють на підприємствах нематеріальні способи мотивації працівників, якось губиться дуже давній, але від того не менш важливий компонент, що лежить в основах мотивації - адекватна заробітна плата.
Дослідники-біхевіористи давно встановили, що заробітна плата дійсно стимулює підвищення продуктивності праці. Але за двох умов:
а) якщо працівник дійсно надає зарплатні велике значення;
б) якщо працівник вірить в існування чіткого зв'язку між зростанням зарплати та зростанням продуктивності праці.
Менеджери, окрилені знаннями, штурмуючи старі і новітні теорії очікувань та мотивації, часто впадають в ілюзію щодо реалій буття.
По-перше, ще існують менеджери, що нематеріальну мотивацію розглядають як альтернативу матеріальній і щиро вірять, що «це «дешевше».
По-друге, всьому є межа, як і порогу заробітної плати, нижче якого опускатися не можна, інакше люди не будуть дорожити своїм місцем і, значить, працювати будуть погано. Такий поріг є і в кожній галузі щодо кожної кваліфікації, і в кожного працівника, але він не буде мотиваційним, залишаючись на рівні мінімальної зарплатні чи фіксованої на інтуїтивному рівні «ставки».
По-третє, існує думка, що під час кризи, коли величезний відсоток персоналу боїться втратити роботу, можна не перейматися матеріальним стимулюванням праці, адже страх втратити роботу змусить працівників працювати краще і не робити «різких» рухів на ринку праці.
В реальності працівників, справедлива винагорода за виконану роботу, за час, відданий компанії, є першою умовою, при якій він розглядає роботодавця як потенційного партнера. А грамоти, шнуркові тренінги, та «дружній» колектив є лише сприятливим середовищем, де він зможе реалізувати себе як спеціаліста.
Про це свідчать і фахівці компанії «Ернст енд Янг», які провели дослідження «Кращий роботодавець 2011 року серед кандидатів з досвідом роботи». Згідно з дослідженням, 68% кандидатів з досвідом роботи найважливішим критерієм привабливості потенційного роботодавця назвали високу зарплату. При чому, результати дослідження істотно не змінилися в порівнянні з докризовим періодом – у 2006 році, під час аналогічного дослідження, респонденти продемонстрували схожі показники.
Для працівників і роботодавців заробітна плата має різне значення. Для працівника - це справедлива винагорода за виконану роботу, за час, відданий компанії; це частина грошей які він приніс компанії. Це частина минулого.
Для розважливого роботодавця - це гроші, вкладені в працівника сьогодні, щоб отримати прибуток завтра. Це частина майбутнього.
Їхні інтереси конфліктують в точці «сьогодні». Перші хочуть гідного становища вже сьогодні, другі - отримання максимального прибутку. Теж сьогодні. Змінює «часову спрямованість» той, хто більше в цьому зацікавлений.
Статистика ж стверджує: в Україні, відповідно до глобального дослідження GfK Custom Research, кожен п’ятий працівник хоче змінити роботу.
25.06.2019 - Досвід кандидата у рекрутинговій стратегії компанії.
28.02.2018 - Навчання сорокарічних. Коли починати хвилюватися за свою кар’єру?
30.10.2015 - Тест для определение ведущей репрезентативной системы
30.09.2015 - Проективний тест "Хазяїн своєї долі".
31.08.2015 - Як бійцю допомогти товаришу подолати важкі симптоми постстресового стану
30.06.2015 - Проективна методика виявлення ставлення до праці
Ніщо так не радує душу,як гроші. Не так гроші, як їх кількість. І тільки тоді ти розумієш їх призначення , коли в гаманці залишається 100 грн...
Додати новий коментар