Статті автора
Маю перед сном звичку бездумно поперемикати канали ТВ. Безконечні шоу, "круглі столи", серіали, стрілялки з "мєнтами", кримінал… Відстій. Але це все одно присутнє в житті більшості як звичний депресивний фон – разом з надто частими відкриваннями дверцят холодильника,довгими питтями кави,чаю… Як часто,не усвідомлюючи, піддаємось велетенському "маятнику" (за В.Зеландом)…
Почати боротись з цією поганою (!) звичкою мене спонукала інформація з інтернету про способи маніпулювання людьми за допомогою ЗМІ. Невесела інформація, але корисна. Ділюся.
1. Відволікання уваги. Мета: відволікти увагу спільности від важливих питань, що вирішуються економічною чи політичною елітою з допомогою технології "наводнення" або "затоплення" безперервними відволіканнями на незначну інформацію. Надати громадянам можливість отримати важливі знання в галузі науки, економіки, психології, нейробіології та кібернетики.
2. Створити проблему – запропонувати вирішення. Створюється проблема,"ситуація", яка викликає певну реакцію суспільства – щоб люди самі почали бажати її вирішення. Наприклад, допустити ріст злочинності в містах або організувати криваві теракти з метою – громадяни мають вимагати прийняття законів по посиленню заходів безпеки.
3. Стратегія поступовості. Щоб провадити непопулярні рішення, потрібно робити це поступово,роками. Саме так були нав"язані принципово нові соціально-економічні умови (неолібералізм) у 80-х та 90-х роках: обмеження ролі держави, приватизація, ненадійність, гнучкість, масове безробіття та заробітна плата, що не може забезпечити гідне життя. Ті зміни, які при одночасному впровадженні викликали би революцію.
4. Стратегія відкладання. Це ще один спосіб прийняти непопулярні рішення – подати їх як "хворобливі та необхідні" та добитися у даний момент згоди громадян на їх здійснення в майбутньому.
5.Загравання з народом. Більшість реклами користується мовою,аргументами, символами і особливими інтонаціями, наче глядач маленький або розумово відсталий. Чому? Бо очікується відповідна реакція – некритична,як у дитини.
6. Більше емоцій, ніж роздумів. Використання емоційного фактора дозволяє відкрити двері у підсвідоме, щоб доставляти туди думки, бажання, страхи, примус або потрібні моделі поведінки…
7. Тримати людей у невігластві. Якість освіти для народу має бути посередньою, щоб розрив між нижчими і вищими соціальними класами залишався, і пересилити
його було б важко.
8. Спонукати маси захоплюватись посередністю. Впроваджувати в маси думку, що модно бути тупим,вульгарним та невихованим…
9. Посилювати почуття вини. Замість того, щоб повстати проти існуючої системи, індивідууми мають почувати себе безпорадними, з недостатнім інтелектом, волею та зусиллями. Це призводить до депресивного стану.
10. Знати про людей більше,ніж вони про тебе. На протязі останніх 50 років наукові досягнення призвели до стрімкого розриву в знаннях між основною масою суспільства і тими, хто належить до правлячої еліти. Завдяки біології, нейробіології та прикладній психології, "система" користується передовими знаннями про
людську істоту, що дозволяє їй мати більше влади та більше контролю над індивідуумами, ніж індивідууми над собою.
(Переклад з рос. вільний, мій)
29.10.2014 - Солдат, который так и не капитулировал
12.12.2013 - Молодь, освіта, успіх
10.09.2013 - Безробітні
23.08.2013 - Тим, хто збирається у відпустки та подорожі
18.08.2013 - Внесемо більше фарб у знайомий матеріал
Додати новий коментар