Статті автора
Модель навчання, яку розробив Девід Колб (дивись блог Навчання дорослих) відповідає ключовим критеріям (факторам) психології навчання [Гуревич А.М. Ролевые игры и кейсы в бизнес-тренингах. – СПб.: Речь, 2006. – 144 с. с.10]:
1. мотивація, або відчуття цілі – люди навчаються краще, коли вони бачать корисний кінцевий продукт цього процесу;
2. доречність з точки зору особистого інтересу чи вибору – мотивація до навчання є кращою, коли той, хто навчається, вважає навчання доречним;
3. навчання шляхом практики – «Я чую і забуваю, я бачу і запам’ятовую, я роблю і розумію» – ця приказка відома багатьом. Розуміння вкрай важливе для ефективного виконання роботи, і досягнути реального розуміння можливо, лише щось роблячи.
4. можливість безкарно припускатись помилок – навчання шляхом практики означає, що люди наражаються на ризик невдачі. Тому практичні вправи та методи навчання мають гарантувати людям можливість помилятись. Вони мають знати, що це їм не зашкодить, а інструктори мають допомагати їм робити висновки зі своїх помилок. Як казав Семюел Бекет: «Спроба. Невдача. Знову спроба. Проте більш вдала невдача»;
5. зворотній зв’язок – найкращий спосіб для того, хто вчиться, дізнатись про те, що вони роблять, і побачити власний прогрес;
6. надання учасникам можливості навчатись у зручний для них час у зручному темпі – навчання є більш ефективним, коли учні стануть самі керувати процесом навчання відповідно до власних пріоритетів та уявлень про успіх.
24.07.2014 - Поповнення власної енергії
19.05.2014 - Мозковий штурм та фасилітація: подібності та відмінності
17.04.2014 - Вправа на подолання стереотипності мислення
08.10.2013 - Тренінг для працівників Служби Зайнятості Волинської області
29.09.2013 - ДЯКУЮ!
27.09.2013 - Правила – «рятівне коло» на тренінгу
Абсолютно погоджуюсь. Я взагалі вважаю, що зворотній зв"язок - один з найпотужніших прийомів у спілкуванні. Незалежно від того,чи це спілкування на тренінгу, чи на роботі, чи вдома, чи між друзями.
Обратная связь, мне кажется, даёт тот неоценимый результат, который трудно получить занимаясь самообразованием (очень популярный способ обучения в наше время). Поэтому обучение чему-либо у специалиста, а тем более в группе, намного эффективнее. Конечно же, при условии профессионализма обучающего.
Додати новий коментар