При спілкуванні з літніми людьми ми апріорі враховуємо, що вони відрізняються від нас надмірною забудькуватістю, чи «тугуватістю». Загальновідомо, що в цей період спостерігається зниження психічної активності, сповільнюється обробка перцептивної інформації і знижується швидкість когнітивних процесів.
Та сьогоднішні численні дослідження щодо впливу старіння на пам'ять свідчать, що пам'ять дійсно погіршується, але це не однорідний і не однонаправлений процес. Виявляється, що на якість виконання мнемічних завдань впливає багато факторів, не пов'язаних безпосередньо з віком (обсяг сприйняття, вибірковість уваги, зниження мотивації, рівень освіти).
Давно відомо, що після 30-ти років, на які припадає пік інтелектуального розвитку, починається процес зниження інтелектуальних показників. Наступне значне зниження цих показників спостерігається вже аж після 65 років. Нові дослідження підтверджують, що у літніх людей, ефективність організації, повторення та кодування матеріалу для запам'ятовування нижча, ніж у молодих. Однак після ретельного інструктування і нетривалого тренування результати істотно покращуються навіть у самих старих (кому близько 80 років).
У масштабному дослідженні старіння, яке тривало більше 20 років у Сієтлі, при тестуванні вимірювалися здатність виконувати основні арифметичні операції і оперування числами, вміння робити логічні висновки, вербальний інтелект, гнучкість. В результаті виявлено, що, хоча кількість правильних відповідей по тесту в старості знижується, однак інтелектуальний коефіцієнт (IQ) з віком майже не змінюється, тобто людина, в порівнянні з іншими членами своєї вікової групи, протягом життя зберігає приблизно однаковий рівень інтелекту. Людина, що демонструвала середній IQ в період ранньої дорослості, з найбільшою ймовірністю буде мати середній IQ в старості.
До того ж останні дослідження особливостей пам’яті, уваги та мислення літніх людей, в яких брали участь 40 осіб (по 20 осіб включених і не включених в професійну діяльність) свідчать, що у працюючих і непрацюючих осіб практично одинакові показники короткострокової і довгострокової пам’яті.
У працюючих осіб літнього віку при високих показниках пам’яті спостерігаються нижчі показники мислення. І, навпаки, чим менше виражені показники мислення, тим більше активізується пам'ять.
У непрацюючих осіб літнього віку: чим вищі показники у непрацюючих, тим гірша у них увага. І навпаки, чим менше виражені у них показники уваги, тим більше активізується пам’ять.
Інші вчені, з університету Конкордії (США) довели, що причиною низького рівня запам’ятовування може стати так зване «захламлення» мозку. Виявилося, що мозок молодих людей здатний самоочищуватися від непотрібної та застарілої інформації. В літніх людей твориться «інформаційний безлад». Життєво важлива і абсолютно зайва інформація і спогади перемішана. Нова інформація не розкладається «по поличках», а потрапляє «в загальну купу», що гальмує роботу мозку.
Дослідники стверджують, що заняття музикою, розгадування ребусів і кросвордів, вивчення нових мов і взагалі, будь-яка розумова активність сприяють зберігають гостроту і активність розуму.
25.06.2019 - Досвід кандидата у рекрутинговій стратегії компанії.
28.02.2018 - Навчання сорокарічних. Коли починати хвилюватися за свою кар’єру?
30.10.2015 - Тест для определение ведущей репрезентативной системы
30.09.2015 - Проективний тест "Хазяїн своєї долі".
31.08.2015 - Як бійцю допомогти товаришу подолати важкі симптоми постстресового стану
30.06.2015 - Проективна методика виявлення ставлення до праці
Додати новий коментар