Часто зустрічаю оцінки проведеного тренінгу з різних позицій – слухача, спостерігача, читача і тренера. Я не буду перераховувати, які з них найчастіше зустрічаються, скажу лише, що для мене особисто найбільш важливо.
Майже ніколи не дивлюся всі анкети наших учасників, за винятком хіба що випадків, коли часу на усні відгуки учасників практично не залишається. Єдиним критерієм успішного тренінгу залишається слово учасника нашого тренінгу, зворотна реакція. І не статистика і середнє арифметичне, а щира відповідь на питання «Що з даного тренінгу ви для себе відзначили як найголовніше?»
Інколи працівники ЦЗ передають відгуки учасників. Приємно отримувати feed back ще й через посередників.
Якщо нічого не зачепило у нашому тренінгу, то як правило нашим клієнтам сказати нам нІчого, а отже треба працювати над шліфуванням своєї майстерності.
Отже алгоритм оцінки проведеного тренінгу (визначення критерію) повинен виглядати наступним чином:
1) складання карти очікування учасників;
2) власне проведення тренінгу;
3) збір відгуків учасників, індивідуальна думка учасника.
Немало важливо, щоб кожен зрозумів, що дає їм участь в даному тренінгу і які мають бути подальші дії, щоб 2-годинний семінар став не лише практичним, але й результативним.
А оцінки, внутрішні переживання тренера, подяки і відзнаки «кращий з кращих» я вчуся лишати «за бортом».
31.03.2015 - Життя без кордонів. Об’єднання зусиль
10.12.2014 - Декілька правил щодо написання резюме
10.07.2014 - Як знайти відповіді на запитання?
14.05.2014 - Хочеш бути успішним – відповідай вимогам часу!
27.03.2014 - Як з користю скоротити час?
11.03.2014 - Що відбувається у тренера?
Додати новий коментар