Не зважаючи на низку зусиль, спрямованих на інформування суспільства про переваги Угоди про асоціацію з ЄС, питання практичного використання можливостей та переваг Угоди залишається відкритим.
Особливо важливим є надання практичних рекомендацій українським підприємствам щодо того, як використати переваги вільної торгівлі з ЄС та зменшити залежність від російського ринку.
На відміну від великих підприємств, що добре ознайомлені з перевагами Угоди про асоціацію, малий та середній бізнес має низку проблем у відкритті нових ринків збуту своєї продукції: відсутність доступної інформації українською мовою про вимоги до продукції в ЄС, можливості отримання фінансування на переоснащення своїх виробництв, проведення ринкових досліджень для розуміння, яка продукція може бути конкурентоспроможною в ЄС і т.д.
У рамках підготовки до Київського міжнародного економічного Форуму разом з партнерами з Фонду "Відродження" і фонду "Відкритий діалог" у Запоріжжі відбувся семінар-тренінг «Підтримка малого та середнього бізнесу у виході на ринки ЄС», який надав більше розуміння про те, чи є можливість виходу на новий для багатьох ринок ЄС. 14 серпня 2014 року я стала учасником цього тренінгу-семінару, який відбувався 31 липня в Дніпропетровську, 7 серпня – в Харкові, а 21 серпня відбудеться в Одесі.
Формат семінарів-тренінгів – надання максимально практичної інформації для інтернаціоналізації своїх підприємств. У програмі семінару була приділена увага таким питанням:
Серйозні питання і проблеми підчас тренінгу обговорили присутні підприємці області, комерційні директори, керівники. Але оптимістичної основи для виходу на ринки ЄС вони, на жаль, не отримали. Наприклад, було зазначено, що кастинг-профайл на ринках ЄС для підприємства коштує від 15 до 20 тисяч доларів. А скільки представників малого та середнього бізнесу можуть собі це дозволити? Також учасники звернули увагу на такі важливі моменти, як інфраструктура України, сертифікація продукції, відповідно вимогам ЄС, об’єднання малих і середніх підприємств у корпорації або біржі, оскільки представники бізнесу ЄС мають справу тільки з корпораціями, що мають свої логотипи, бренди, належний капітал, мільйонний оборот, торгових представників або партнерів в країнах ЄС і т.д. Тому підприємцям є над чим замислитися і окреслити плани свого майбутнього розвитку.
Звичайно, будемо сподіватися, що це тимчасові труднощі, і в українського бізнесу вистачить сил здолати всі ці перепони.
18.12.2015 - Як зробити комплімент
30.11.2015 - Переговори за методом Сократа в сучасних реаліях
14.10.2015 - Уміння приховати емоції під час переговорів
19.06.2015 - Хауссітінг - професійне вдосконалення чи відпочинок?
22.05.2015 - Ідеологія лідера. Пан або пропав…
27.03.2015 - Здатність бачити можливості – це робота над собою
Додати новий коментар