Працюючи над темою «Шляхи подолання внутрішніх конфліктів», зробила висновок, що головним аспектом в подоланні таких конфліктів є, перш за все, усвідомлення себе в цьому конфлікті, своїх відчуттів та почуттів. Успішно в цьому плані практикую арт-техніку «Я в конфлікті».
Учасникам пропонуємо обрати ґудзик, який у них асоціюється з конфліктом. Дайте 3 характеристики цього ґудзика. Серед озвучених були: закритий, темний, старий, пошарпаний, блискучий, різнокольоровий, солдатський, природній, з розвитком та ін. Така проективна техніка дає розуміння того, як «Я» почуваюся в конфліктних ситуаціях, а також вказує на те, який конфлікт є актуальним (особистісний чи міжособистісний).
Далі працюємо над тим, чому це важливо для нас та визначаємо конструктивні та деструктивні функції конфліктів учасників групи. Дуже важливо, щоб це були конкретні приклади учасників, а не «книжні варіанти».
І на завершення тренінгу притча.
Притча "Забирайте своє собі"
Якось Вчитель проходив зі своїми учнями повз селище, в якому жили противники його вчення. Мешканці селища вийшли зі своїх домівок, оточили гостей та почали їх лихословити. Учні не встояли і готові були відповісти образами, але присутність Вчителя діяла на них заспокійливо. Слова Вчителя збентежили і селян, і учнів.
Він повернувся до учнів і промовив:
— Ви розчарували мене. Ці люди чинять своє. Вони розгнівані. Їм здається, що я ворог їх релігії, їх моральних цінностей. Ці люди ображають мене, і це природньо. Але чому сердитесь ви? Чому ви дозволили цим людям маніпулювати вами? Ви зараз залежите від них. Хіба ви не є вільними?
Мешканці селища не очікували такої реакції. Вони були спантеличені та притихли. У тиші, що запала над людьми, Вчитель звернувся до селян:
— Чи все ви сказали? Якщо ні, то ви ще матимете нагоду висловити мені все, що думаєте, коли ми повертатимемось.
Люди із селища були геть збентежені, вони спитали:
— Але ж ми лихословили на тебе, чому ж ти не сердишся на нас?
— Ви вільні люди, і те, що ви вчинили, — ваше право. Я на це не реагую. Я теж вільна людина. Ніщо не може змусити мене реагувати, і ніхто не може впливати на мене та маніпулювати мною. Я володар своїх емоцій. Мої вчинки випливають із мого внутрішнього стану. А тепер, я хотів би спитати вас одну річ, яка стосується вас. Мешканці сусіднього з вами селища вітали мене, вони принесли із собою квіти, фрукти та солодощі. Я сказав їм: «Дякую, та ми вже поснідали. Заберіть ці фрукти з моїм благословенням собі. Ми не можемо нести їх із собою, ми не носимо їжу з собою». Тепер я питаю вас: «Що вони мають зробити з тим, що я не прийняв і повернув їм?».
Один чоловік вийшов з натовпу і сказав:
— Напевно, вони забрали все собі додому, а вдома роздали фрукти і солодощі своїм дітям, своїм сім’ям.
Вчитель всміхнувся:
— А що ж ви збираєтесь робити зі своїми образами та прокляттями? Я не приймаю їх. Якщо я відмовляюся від тих фруктів і солодощів, вони мають забрати їх назад. Що можете зробити ви? Я відкидаю ваші образи, тож і ви несіть свій тягар додому і робіть з ним усе, що хочете.
30.08.2015 - Арт-терапія або Що робити, якщо...
20.08.2015 - Вправа «Асоціації» за темою «Моє майбутнє»
31.07.2015 - Погляд з майбутнього
15.04.2015 - Техніка "Корабель життя"
31.03.2015 - Техніка «Триптих»
Додати новий коментар