Тема підбору персоналу - одна з топових у питаннях організації виробництва. Напевно, важко знайти більш-менш пристойний підручник з управління персоналом або професійний сайт кадрової агенції, де б ця тема не висвітлювалась. Готуючись до тренінгу, проглядала подібні джерела. І зіткнулася з тією проблемою, що більшість зазначених порад та рекомендацій стосуються підбору працівників середньої або вищої керівної ланки у чималеньких компаніях або на підприємствах. Специфіка цих організацій така, що підбором персоналу, як правило, займаються спеціально навчені та підготовлені працівники.
А що ж робити приватним підприємцях у невеличких містах, чий штат нараховує один, два, а, якщо повезло і справи йдуть добре, то й десять працівників. Вони не мають спеціальних знань, а уміння підбирати людей виробилися з часом та й то методом спроб і помилок. Та й більшість потенційних працівників – це представники робітничих спеціальностей, переважно з середньою чи спеціальною професійною освітою. Вони навряд чи вдаються у тонкощі написання резюме, які так широко висвітлюються в Інтернеті.
Під час подібних тренінгів для роботодавців ми починаємо з’ясовувати, а які ж методи підбору персоналу вони використовують. Результати подібних міні-опитувань показали таке. По-перше, найпоширенішим чинником при наймі робітника є його репутація. Невеличке місто дає багато можливостей для особистих контактів, тому дізнатися через знайомих, що за людина хоче у тебе працювати, не становить особливої проблеми. З огляду на це, чимало приватних підприємців беруть на роботу родичів або знайомих, тобто тих, у кому більш-менш впевнені. Друга особливість та, що вимоги до особистісних характеристик іноді не менш, а часом і більш важливі, ніж безпосередньо професійні уміння потенційних працівників. Так, бажання знайти непитущих робітників або чесних продавців – одні з найпоширеніших серед роботодавців.
Хочу для прикладу навести досвід приватного підприємця Олега, який брав участь у тренінгу, організованому Житомирським міським центром зайнятості. Він є власником невеличкого бізнесу, у якому працюють три слюсарі. Одне з питань, яке Олег ставить потенційним працівникам у ході співбесіди: «Як Ви проводите вільний час?». Як показав його досвід, нерідко від такого питання пошукувачі губляться, оскільки той факт, що вільний час можна якось проводити, а не лише спати та їсти, для декого виявляється несподіванкою. Якщо ж потенційний працівник може дати зв’язну відповідь, наприклад, піклується про дітей, займається спортом чи хобі тощо, то це вже є плюсом. Інше питання стосується вимог до майбутньої роботи. Тут, як зазначив Олег, основна вимога у нього «бути людиною». І на запитання претендентів «Що це значить?» відповідь така: «приходити вчасно на роботу, не пити на роботі, якісно робити свою роботу …».
Ось такі доволі прості, але продумані та дієві прийоми, сподіваюся, можуть стати у нагоді багатьом роботодавцям.
29.05.2015 - Техніка «Колесо життя»
30.04.2015 - Як вибрати тренінг: поради потенційним учасникам
12.12.2013 - Тест, що характеризує вашу особистість: КАЗКОВА МАНДРІВКА
25.01.2013 - «НОВА РАДІСТЬ СТАЛА»
10.04.2012 - Чи можна зурочити майбутнє?
29.12.2011 - 86400 …
Додати новий коментар