Наразі в Україні змінилася законодавча база та сталі практики з реєстрації об’єднань громадян. Тому, я спробую надати читачам певний алгоритм, яким чином можна швидко та безболісно легітимізувати громадську організацію зі статусом юридичної особи.
На сьогодні вступив в силу Закон України «Про громадські об’єднання», який визначає (ст. 1), що громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Закон визначає два види об’єднань: громадські організації та громадські спілки.
Перший крок для реєстрації – це проведення установчих зборів. На цих зборах мають бути присутні особи (не обов’язково громадяни України), що бажають заснувати організацію, і це повинно бути відображено у протоколі. Для того, щоб зареєструвати громадську організацію потрібно (ст. 12) як мінімум два засновника, не обов’язково громадяни України 18 (14) років. Два – це певна новела у законодавстві, тому що попередній закон вимагав наявності як мінімум трьох засновників. Протокол підписують головуючий та секретар. Протокол установчих зборів громадського об'єднання має містити відомості (ст. 9) про:
1) дату та місце проведення установчих зборів;
2) осіб, які брали участь в установчих зборах;
3) рішення про утворення громадського об'єднання із зазначенням метийого діяльності;
4) рішення про визначення найменування;
5) рішення про затвердження статуту громадського об'єднання;
6) рішення прообраннякерівника, органів управління громадського об'єднання відповідно до затвердженого статуту;
7) рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання у правовідносинах з державою та іншими особами і вчиняти дії від імені громадського об'єднання без додаткового уповноваження;
8) рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій;
9) реєстр учасників зборів.
Керівник або уповноважена зборами особа підписує заяву про заснування громадської організації на ім’я голови місцевого територіального підрозділу міністерства юстиції. Підпис завіряє нотаріус, але зразок заяви потрібно попередньо взяти в мінюсті. Заява містить назву організації, адресу реєстрації, мету діяльності, підпис. Нотаріус буде вимагати від вас протокол установчих зборів, статут, оригінали та фотокопії паспортів засновників, керівника та уповноваженої особи. Закон надає можливість зареєструвати організацію в термін не пізніше 60 днів з дати проведення установчих зборів, інакше мусите проводити нові збори.
Керівник або уповноважена особа подають або надсилають до зазначеного вище органу юстиції такі документи:
1) примірник протоколу установчих зборів;
2) два примірники статуту;
3) відомості про керівні органи громадського об'єднання із зазначенням прізвища, ім'я, по батькові, дати народження керівника, членів інших керівних органів, посади, номера телефону, відомості про особу яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, до яких додається письмова згода цієї особи;
4) заповнена реєстраційна картка на проведення державної реєстрації юридичної особи.
Протягом 7 робочих днів орган реєстрації надає заявнику виписку з Єдиного державного реєстру, свідоцтво про реєстрацію громадського об'єднання та один примірник статуту з відміткою про реєстрацію, або вмотивовану відмову.
Фактично, потрібна також реєстрація організації у місцевому відділенні статистики, і раніше ми робили це особисто. Зараз стала практика отримання документів поштою. Також ви маєте отримати повідомлення про облік у пенсійному фонді за місцем реєстрації
В податковій інспекції реєструємо організацію у двох місцях: як юридичну особу і як платника податку на прибуток (точніше бажано – НЕ платника, тому що організація має бути неприбутковою). Отримуємо довідку за формою 4-ОПП та отримуємо довідку про неприбутковість з відповідним кодом.
Наразі ви зібрали усі необхідні для роботи громадської організації папери:
- завірений органами реєстрації примірник статуту;
- свідоцтво про державну реєстрацію;
- виписку з державного реєстру;
- довідку з органів статистики;
- повідомлення про взяття на облік у пенсійному фонді;
- довідку 4-ОПП;
- довідку про неприбутковість.
Наостанок додам, що не все працює так як прописано в нормах чинного законодавства: нотаріуси поки що не розуміють повного порядку реєстрації, в органах юстиції немає доступу до єдиного реєстру, тощо. Але ж, на то ми й громадські активісти, першопрохідці, щоб вимагати від держави дотримання наших конституційних прав на вільні об’єднання. Буде складно, але ж ніхто не обіцяв легкої дороги.
Тепер, колеги, наснаги! Розбудовуємо громадянське суспільство – ПРАЦЮЄМО!!!!!
03.02.2014 - Про важливість "дискомфорту" або з чого починаються наші цілі?
24.02.2013 - Зеленый туризм на тернопольщине глазами луганчан
15.11.2012 - Как грамотно организовать пресс-конференцию
15.10.2012 - Колеги! Давайте допоможемо центрам зайнятості!
05.10.2012 - Разбудить спящую красавицу
Додати новий коментар